۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۳۲۱۲۰۳
دبیرکل جنبش اهل الحق عراق:

آمریکا عامل اصلی ورود داعش به عراق است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جنبش اهل الحق عراق با اشاره به تلاش دشمنان برای شعله ور کردن آتش فتنه خاطرنشان کرد که آمریکا و متحدانش عامل اصلی ورود داعش به عراق هستند.
شيخ قيس الخزعلي دبيرکل جنبش اهل الحق عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش اهل الحق عراق، طی سخنانی تلویزیونی به بررسی اوضاع داخلی این کشور پرداخت و گفت: نقض حق حاکمیت، فشار دشمنان برای تقسیم عراق و حضور جریان‎های تروریستی در خاک این کشور بخشی از مشکلات عراق محسوب می شود.


وی افزود: مردم عراق در وضعیت بسیار بدی زندگی می کنند اما با این وجود اجازه گسترش اختلافات طائفه‎ای را نمی دهند.


این روحانی عراق از فساد مالی و اداری به عنوان مقدمه ورود داعش به این کشور یاد کرد و اظهار داشت:
آمریکا برای شعله ور کردن آتش فتنه در عراق گروه نظامی داعش را ایجاد و فساد مالی را در این کشور گسترش داد.


حجت الاسلام خزعلی خاطرنشان کرد: پس از آغاز بحران و مشکلات متعدد در عراق بسیاری از مردم از حل آن‎ها ناامید شدند تا اینکه گروه‎های بسیج مردمی که با قدرت از کرامت و اراضی این کشور دفاع می کند، ایجاد شد.


وی با اشاره به تلاش بسیج مردمی برای دور نگه داشتن دشمنان از بغداد، افزود: بسیج مردمی طرح‎‎های ده‎ها ساله دشمنان اسلام و عراق را شکست داد و عزت را به مردم این کشور بازگرداند.


دبیرکل جنبش اهل الحق اظهار داشت: هنگامی که بسیج مردمی خواست در آزادسازی شهر الرمادی مشارکت کند از سوی دولت شر یعنی آمریکا بر حکومت عراق فشار آمد که چنین اجازه‎ای را به آن‎ها ندهند، ترکیه نیروهای نظامی خود را وارد خاک این کشور ساخت و عربستان نیز ائتلاف نظامی ایجاد کرد./994/ب903/د

ارسال نظرات