۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۲۹۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تحول در نظام تبلیغی سنتی از ضروری‌ترین رسالت های حوزه در عصر حاضر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: ضروری ترین رسالت های حوزه علمیه در عصر رسانه، تحول در همه عرصه ها و به ویژه در نظام تبلیغی سنتی و رسانه ای است و این تحول، هم می تواند در جهت سخت افزاری و هم نرم افزاری باشد.
تحول در نظام تبلیغی سنتی از ضروری‌ترین رسالت های حوزه در عصر حاضر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدرضا قضایی استاد حوزه و دانشگاه اعزامی از قم امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت زینب(س) میناب با اشاره به موضوع جامع نگری به تکالیف حوزه های علمیه، گفت: از ضروری ترین رسالت های حوزه علمیه در عصر رسانه، تحول در همه عرصه ها و به ویژه در نظام تبلیغی سنتی و رسانه ای است. این تحول، هم می تواند در جهت سخت افزاری و در جهت نرم افزاری باشد.

 

وی افزود: حوزه نباید از تحولات عالم بر کنار بماند، کسانی که تدبیر امور حوزه را در دست دارند، باید ترتیبی دهند که طلاب در جریان مسائل قرار گیرند. حوزه برای پیشرفت خود باید از ابزارها و روش های متداول در محیط های علمی استفاده کند و خود را از امکاناتی که بشر را در راه کسب علم موفق تر می سازد، محروم نسازد.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نیروی انسانی اگر چه در همه نهادها و سازمان ها اهمیت دارد، اما این عنصر برای تداوم راه انبیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید همه صلاحیت های علمی و عملی را دارا باشد، تا بتواند این رسالت سنگین را به دوش بکشد؛ از این رو، با توجه به آیه شریفه نَفْر، لازم است که بهترین نیروهای جامعه برای امر خطیر تبلیغ و به ویژه تبلیغ رسانه ای داوطلب و گزینش شوند.

 


وی ابرازداشت: حوزه علمیه، همواره در عرصه تبلیغ فرهنگی به ویژه به صورت سنتی و حضوری، پیشتاز بوده است؛ اما این واقعیت را باید پذیرفت که ارتباطات و تبلیغات در سایه رسانه های نوین، کاملاً با آنچه که ما در ارتباطات و تبلیغات در مدل سنتی با آن سرو کار داشته ایم، تفاوت دارد.


حجت الاسلام قضایی ادامه داد: از ضروری ترین رسالت های حوزه علمیه در عصر رسانه، تحول در همه عرصه ها و به ویژه در نظام تبلیغی سنتی و رسانه ای است و این تحول، هم می تواند در جهت سخت افزاری و هم در جهت نرم افزاری باشد.

 

وی تاکید کرد: حوزه نباید از تحولات عالم بر کنار بماند، کسانی که تدبیر امور حوزه را در دست دارند، باید ترتیبی دهند که طلاب در جریان مسائل قرار گیرند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه حوزه برای پیشرفت خود باید از ابزارها و روش های متداول در محیط های علمی استفاده کند، اذعان داشت: حوزه علمیه نباید خود را از امکاناتی که بشر را در راه کسب علم موفق تر می سازد، محروم کند.


حجت الاسلام قضایی در پایان تصریح کرد: حوزه علمیه در این موقعیت، برای تحول در نظام تبلیغی و هماهنگی با حرکت شتابان رسانه های نوین، چاره ای جز رویکرد ایجابی و تولیدی در عرصه های پژوهش، آموزش و عملیات تبلیغ رسانه ای ندارد./851/202/ب1

ارسال نظرات