۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۳۲۱۳۱۶
حجت‌الاسلام پناهیان:

رسالت طلاب جهانی‌سازی نام حضرت زهرا است/ ضرورت گسترش فرهنگ فاطمی در دنیا

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که جهان بشریت تشنه مادری مانند حضرت زهرا(س) بوده و باید اسلام به وسیله نام این بانو به جهانیان معرفی شود، گفت: رسالت طلاب امروز این است که فاطمیه را مانند عاشورا جهانی کنند.
حجت الاسلام عليرضا پناهيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جامعة الزهرا(س) در جمع طلاب خواهر با بیان این که رسالت امروز طلاب مانند حضرت زینب(س) جهانی کردن فرهنگ فاطمی است، گفت: ما برای این که اسلام را به جامعه جهانی معرفی کنیم باید به واسطه نام و شخصیت حضرت زهرا(س) این کار را انجام دهیم، زیرا جامعه جهانی امروز تشنه وجود مادارن، همسران و زنانی مانند حضرت زهرا(س) است.


وی با تأکید بر این که در جامعه جهانی امروز به شدت جایگاه زن مورد تزلزل قرار گرفته و زن در جامعه امروز مانند کالا ماهیت انسانی خود را از دست داده است، افزود: برای این که جایگاه زن امروز را به او باز گردانده و زن امروز را به خوبی با ماهیت انسانی‌اش آشنا کنیم به الگوهایی مانند حضرت زهرا(س) نیاز داریم و باید این الگو را به درستی به مردم معرفی کنیم، همان‌گونه که امروز مسیحیت را به نام حضرت مریم(س) می‌شناسد باید به واسطه این که حضرت زهرا(س) برترین زن عالم هستند اسلام را هم به نام حضرت زهرا(س) بشناسد و مهم‌ترین رسالت طلاب در جامعه امروز به ویژه طلاب خواهر جهانی‌سازی نام حضرت فاطمه(س) است.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت زهرا(س) کسی است که در شأن ایشان آیه تطهیر نازل شد و رسول خدا(ص) این بانوی بزرگوار را پاره تن خود خوانده و می فرمودند من از فاطمه(س) بوی بهشت را استشمام می کنم و زنان امروزی هم باید به تمسک از حضرت زهرا(س) به گونه ای رفتار کند که جامعه با رفتار آنها مانند بهشت دل پذیر بوده و گناه در جامعه به کمترین حد ممکن برسد.


حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: حضرت زهرا(س) برای این که اسلام را زنده نگه دارند به حمایت از ولایت برخاستند و در شرایطی که نفاق در جامعه برای نابودی اسلام خارهای خود را آشکار کرده بود، ایشان به حمایت از ولایت برخاستند و با آن سخنرانی شیوای خود در مسجدالنبی برای همیشه دشمنان اسلام و منافقان را رسوا کردند.
 

وی به طلاب یادآور شد: رسالت جهانی فاطمیون این است که اسلام را از دریچه شخصیت آسمانی حضرت زهرا(س) به جهانیان معرفی کنند و باید همان گونه که عاشورا جهانی شده فرهنگ و معارف فاطمی هم در سطح دنیا جهانی شود و این موضوع تنها به وسیله تبلیغ جهانی طلاب به ویژه طلاب خواهر ممکن و میسر است.


شایان ذکر است، اجتماع بزرگ فاطمیون پیش از ظهر امروز با حضور طلاب بخش حضوری و بین الملل جامعة الزهرا(س) و با مداحی سید علی حسینی نژاد برگزار شد./968/202/ب2

ارسال نظرات