۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۳۸۴

طلاب بحرینی مقیم قم از سخنان آیت الله عیسی قاسم حمایت کردند

خبرگزاری رسا ـ طلاب و فضلای بحرینی مقیم قم با اعلام حمایت از سخنان آیت الله عیسی قاسم تاکید کردند که هیچ نهادی حق دخالت در امور دینی را ندارد.
علماي بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، علما و طلاب بحرینی مقیم قم در بیانیه‌ای حمایت خود از سخنان آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و 38 تن دیگر از علما را اعلام کردند.


در این بیانیه آمده است: علمای بزرگ‌مرتبه بحرین _سرزمین محبوب و وطن اجداد ما از زمان اسلام_ همانند گذشته اولین مدافع دین و ارزش‌های اسلامی و تعالیم قرآن کریم و شریعت سید مرسلین بودند. چه بسیار جان‌های عزیز و با ارزشی که برای اعتلای کلمة الله، بازسازی کشور و هدایت مردم از سوی علما تقدیم شد.


این بیانیه افزود: علما همیشه حافظان اصلی حفظ نظام اجتماعی و حامیان وحدت اسلامی و استحکام یکپارچگی ملی و صیانت امت اسلامی بودند. سبقت گیرنده‌های امر به معروف و نهی از منکر، یاور مظلوم و دشمن ظالم بوده که در این مسیر از هیچ سرزنش و ملامتی بیمناک نیستند.


علما و طلاب بحرینی مقیم قم خاطر نشان کردند: بندگان کرسی‌های قدرت و کوته‌نظران به خیال خام خود گمان بردند که می‌توانند از جایگاه دین در سرزمینی که با عشق و شوق خود اسلام آورده است بکاهند. مردنماهای سیاسی به دنبال سیطره بر دین، محاصره محراب‌ها، ساکت کردن صدای منبرها و خاموش ساختن مساجد هستند و در این مسیر از هیچ نیرنگ و دسیسه‌ای فرو نگذاشتند اما بدانند که ( ویمکرون ویمکرالله، والله خیر الماکرین).


فضلا و طلاب بحرینی با اشاره به آنکه پیام علما همان پیام انبیا و رسولان الهی است، تصریح کردند که از مضمون بیانیه علمای بحرین حمایت، بر ضرورت مستقل بودن امور دینی تاکید و انقلاب این کشور را کاملا مردمی می‌دانند.


 آیت الله "عیسی قاسم" رهبر شیعیان و 38 نفر دیگر از علمای بحرین در بیانیه خود تاکید کردند که خواستار یک دولت مذهبی در این کشور نیستند، بلکه به دنبال حق شهروندی مساوی بوده و حکومت حق دخالت در شعائر مذهبی را ندارد./981/ب902/د

ارسال نظرات