۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۳۲۱۴۳۷
الازهر مصر:

داستان انگشتر سلیمان توهمی بیش نیست

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیته فتوای الازهر مصر با اشاره به معجزات سلیمان نبی خاطر نشان کرد که داستان انگشتر سلیمان خیالی بیش نیست.
اطرش رييس سابق کميته فتواي الازهر مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالحمید اطرش رییس سابق کمیته فتوای الازهر مصر در سخنانی مدعی شد که داستان انگشتر حضرت سلیمان (ع) توهمی بیش نیست چرا که هیچ مدرک معتبری در این خصوص وجود ندارد.


وی گفت: اگر داستان انگشتر حضرت سلیمان (ع) صحیح بود باید دارای مدرک معتبری می‌بود حال آنکه نه تنها هیچ دلیل معتبری در متون دینی در این مورد نیست بلکه احادیث وارده در این خصوص همگی مقطوع السند و فاقد اعتبار هستند علاوه بر آنکه از پیامبر اکرم (ص) نیز هیچ سخنی پیرامون انگشتر سلیمان نبی موجود نیست.


اطرش افزود: صحیح است که سلیمان نبی هر زمان که قصد عزیمت به جایی را داشت انسان‌ها در سمت راست او و اجنه در سمت چپ او حرکت کرده و پرندگان در بالای سر او به پرواز در می‌آمدند اما داستان انگشتر سلیمان از آن جهت که این پیامبر به تمامی امور علم دارند، در میان مردم ساخته شده است.


رییس کمیته فتوای الازهر مصر خاطر نشان کرد: سلیمان نبی ضمن آگاهی به اخبار، تمامی امور را به اذن الهی در تسخیر خود داشت. مردم نیز این معجزات را به انگشتر سلیمان (ع) مرتبط ساختند. ساخت فیلم‌های سینمایی با موضوع «انگشتر سلیمان» نیز از دیگر علت‌های صحیح انگاشته شدن این داستان خیالی است./981/ب903/د

ارسال نظرات