۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۲۱۴۸۹
آیت الله حسینی بوشهری:

خبرگان باید انقلابی و بدون مصلحت اندیشی عمل کند/ آیات یزدی و مصباح زینت خبرگان هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این که وظیفه مردم در انتخابات به پایان رسید و اکنون نوبت منتخبان مردم است، گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه مهمی به خبرگان داشتند و فرمودند خبرگان باید انقلابی بماند، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند بدون هیچ نوع ملاحظه و مصلحت اندیشی که پیامی بزرگ برای خبرگان است.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به سالروز صدور فرمان امام برای تأسیس بنیاد شهید گفت: حضرت امام در سال 1358 بر اساس فرمانی ده ماده ای بحث بنیاد شهید را مطرح و مسؤولیت های مهمی از جمله حفظ و ترویج شهادت در جامعه، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حمایت از خانواده های آنان را در دستور کار بنیاد شهید قرار دادند.


وی افزود: بنیاید شهید خدمات بزرگی انجام داده اما باید نیازهای، فرهنگی معنوی و اقتصادی خانواده های شهدا فراهم شود؛ امنیت و آرامش کشور در سایه خون پاک و مقدس شهیدان است، اگر کشور در جهان می درخشد به دلیل ایثار و جانفشانی شهدا است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تسلیت روز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: دوان زندگی ایشان کم و کوتاه بود اما این دوران برای همه الهام بخش و الگوی یک زندگی اسلامی و دینی است؛ ایشان دختر، همسر، مادری نمونه و انسانی مسؤولیت پذیر است؛ اگر امروز فاطمه را ملاک عمل قرار دهیم نمونه عالی ولایتمداری است؛ خطبه های روشنگرانه بیان بینش عمیق ایشان در زمینه های گوناگون بود.


وی با اشاره به 23 اسفند سالروز درگذشت آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی ادامه داد: این عالم دینی از رهبران بزرگ صنعت ملی شدن نفت است و بسیار مورد بی مهری قرار گرفت؛ جامعه اسلامی به پیروزی از چنین روحانیت بیدار و آگاهی باید راه خود را پیدا کنند.


نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری 25 اسفند سالگرد بمباران شیمیایی شهر حلبچه عراق را یادآور شد و ابراز اشت: این کار جنایتی بزرگ از یک جنایتکار بود، سختی های بسیاری بر مردم عراق گذشت انتظار این است که امروز که دولتی مردمی سرکار آمده به وضعیت کشور سامان داده شود و چنددستگی از بین برود، دشمن و دوست را بشناسند تا زندگی آبرومندانه داشته باشند.


وی با اشاره به سالگرد درگذشت فرزند امام راحل عنوان کرد: حجت الاسلام والمسلمین حاج سید احمد خمینی همواره در کنار امام بود پس از ارتحال امام در رفتار و عمل او دیده شده که حرمت رهبری نظام برایش از اصول خدشه ناپذیر است.


آیت الله حسینی بوشهری به ارتحال آیت الله واعظ طبسی اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت امام از جایگاه، زهد و ساده زیستی آیت الله واعظ طبسی تجلیل و تکریم به عمل آوردند و رهبر انقلاب نیز دیروز در دیدار با خبرگان به این مسأله اشاره داشتند، امیدواریم کسانی که مسؤولیت تولیت آستان قدس را عهده دار شدند به رهنمودهای رهبری به ویژه مستضعفان و زائران توجه داشته باشند.


وی با اشاره به دیدار روز گذشته نمایندگان خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: چند نکته محوری در فرمایشات رهبری وجود داشت، ایشان درباره ویژگی های انتخابات این دوره صحبت بسیار مهمی کرده و از تجلیل شرکت 62 درصدی مردم در انتخابات تجلیل کردند.


امام جمعه قم با بیان این که رهبر معظم انقلاب در این دیدار به سه نکته اساسی اقتصاد مقاومتی، جهش علمی و مصون سازی فرهنگی اشاره کردند، گفت: اگر این سه اتفاق در کشور بیفتد شاهد پیشرفت خواهیم بود؛ نفوذ دغدغه جدی رهبری است و ایشان فرمودند دشمنان از ده راه می خواهند نفوذ کنند از این رو مردم باید بیدار و آگاه بوده و جلوی حرکت دشمن را بگیرند.


وی افزود: در انتخابات شاهد آزادی عمل و برخورد نجیبانه کسانی که رأی نیاوردند بودیم، این افراد گفتند ما به رأی مردم احترام می گذاریم، رهبری فرمودند شخصیت هایی همانند حضرت آیت الله یزدی و حضرت آیت الله مصباح زینت برای خبرگان هستند، این افراد به خبرگان نیاز ندارند بلکه وجود آنها در مجلس خبرگان رهبری مایه زینت این مجلس است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وظیفه مردم در انتخابات به پایان رسید و اکنون نوبت منتخبان مردم است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب توصیه مهمی به خبرگان داشتند و فرمودند خبرگان باید انقلابی بماند، انقلابی فکر کند و انقلابی عمل کند بدون هیچ نوع ملاحظه و مصلحت اندیشی که پیامی بزرگ برای خبرگان است؛ مجلسیان نیز باید قدر مردم را بدانند و ضمن همراهی و کمک به دولت، استقلال خودشان را در مسائل گوناگون حفظ کنند.


وی با اشاره به تروریست خواندن حزب الله ادامه داد: اقدام نسنجیده و ناپخته شورای همکاری خلیج فارس درباره حزب الله را محکوم می کنیم، حزب الله فدایی اسلام و قرآن بوده و امروز در صف مقدم جبهه قرار دارد اما شورای همکاری خلیج فارس چنین ادعایی می کند.


آیت الله حسینی بوشهری خطاب به شورای همکاری خلیج فارس ابزار داشت: تروریست و ترویست پرور شما هستید، چه کسانی جز شما با حمایت از تروریست ها وضعیت سوریه و یمن را به هم ریخته است؛ شما می خواهید حزب الله را محکوم کنید؟ این ها می خواستند این مسأله را در اتحادیه عرب ببرند و حزب الله را محکوم کنند، حزب الله مایه آبرو اعتبار جهان عرب است؛ این اقدام نشان دهنده نپختگی مجموعه ای است که افسار خود را به دست رژیم صهیونیستی داده است، یکی از شخصیت ها اظهارنظری کرده بود که اگر روزی شنیدی نتانیاهو دبیر کل اتحادیه عرب شده شک نکنید.


وی با اشاره به سفر اخیر داوود اغلو به ایران عنوان کرد: سفر نخست وزیر ترکیه سفر مبارکی بود و آفرین به جمهوری اسلامی با موضع ثابتش، بارها و بارها به ترکیه گفتیم در دام عجیبی گرفتار شده اند و همخوانی با عربستان، آمریکا و گاهی رژیم صهیونیستی آن ها را به جایی نمی برد.


امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در این سفر نخست وزیر ترکیه رسما اعلام می کند که ما مواضع جمهوری اسلامی و استقلال سوریه را می پذیریم، آمریکا طرح تجزیه سوریه را دارد و می خواهد کردستان بزرگ در مرزهای ترکیه ایجاد کند که اختلاف منافع بین آمریکا و ترکیه ایجاد شد و متوجه شدند که باخت محض است از این رو اعلام کردند که در کنار جمهوری اسلامی هستیم و ما نیز استقبال می کنیم./1323/پ201/ج

ارسال نظرات