۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۲۱۴۹۷
آیت الله نمازی:

مدیران و مسؤولان، پیام رهبر معظم انقلاب را مطالعه کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان از فعالان علمی و فرهنگی، جوانان و دانشجویان و حوزویان به ویژه مدیران و مسؤولان خواست پیام رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را با دقت ملاحظه و مطالعه کنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان کاشان در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره به فرمایشات مهم رهبرمعظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: روز گذشته نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بعد از پایان آخرین اجلاسیه مجلس چهارم خبرگان به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند و معظم له نیز در این دیدار سنگ تمام گذاشتند و مطالب مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را بیان کرد.

 

وی از فعالان فرهنگی و علمی، جوانان و دانشجویان و حوزویان خواست پیام مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را ملاحظه و مطالعه کنند به ویژه مدیران و مسؤولان که امانت انقلاب و شهدا، امروز در دست ما است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به نامگذاری 22 اسفند به نام روز شهید گفت: ما اگر شایستگی داشته باشیم امین شهدایی هستیم که جان خود را  به پای شجره طیبه توحید سرمایه گذاری کردند و رفتند و امروز نوبت ما است که از اسلام و دین و مکتب اهل بیت(ع) حفاظت و پاسداری کنیم.

 

وی، فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس خبرگان دارای 30 محور دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمود، در ایام شهادت فاطمه زهرا(س) خطبا، سخنرانان و مداحان مطالب اختلافی را که باعث اختلاف بین شیعه و سنی می شود را مطرح نکنند که این منتها آرزوی دشمن است که از راه اختلاف میان فرقه های اسلامی مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند و داعش و النصره و دیگر گروه ها که از ابتدا با عنوان شیعه کشی وارد صحنه شدند اما امروز برای آنها کشتن شیعه و سنی تفاوتی ندارد.

 

وی افزود: معطم له فرمود، الان عده ای از برادارن اهل سنت جزو شهدای حرم هستند و در دفاع از عتبات عالیات، زینبیه و دمشق در راه دفاع از حرم به شهادت رسیدند و دیدار با خانواده شهدا، تعدادی از خانواده های اهل سنت نیز در بین آنها قرارداشتند که در احساسات خود از این که فرزندان آنها در دفاع از حرم به شهادت رسیدند خوشحال بودند و پشیمان نبود، بنابراین مراقب باشید در ایام سوگواری فاطمه زهرا(س) سخنی که باعث اختلاف و خشم برادارن اهل سنت شود جایز نیست.

 

آیت الله نمازی گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمود، انتخابات امسال، بسیار پرمعنا بود با این که علیه انتخابات خیلی توطئه شد اما مردم درصحنه انتخابات، خوش درخشیدند و گوش به هیاهوها، جوسازی ها و شانتاژ بازی های رادیو های بیگانه ندادند و کار خودشان را انجام دادند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز داشت: معظم له فرمود، در انتخابات 10 سال اخیر آمریکا با وجود هیاهو و شعارهای انتخاباتی در این کشور بیش از 40 درصد مردم شرکت کردند اما در انتخابات 7 اسفند امسال ایران بالای 62 درصد مردم در انتخابات مشارکت داشتند.

 

وی اشاره رهبر معظم انقلاب به رای نیاوردن آیت الله یزدی و آیت الله مصباح را نیز یاد آورشد و گفت: معظم له فرمود، شخصیت هایی داریم که  اگر در مجلس خبرگان باشند و یا نباشند جایگاه خودشان را دارند چون شخصیت آنها ذاتی است و از خودشان است و شخصیت آنها به خاطر منصب و مقام نیست بلکه این شخصیت ها اگر در مجلس خبرگان باشند باعث اعتبارخبرگان می شوند و اگر نباشند کمبود در خبرگان به وجود خواهد بود.

 

آیت الله نمازی گفت: رهبری معظم انقلاب فرمود، انتخابات کاملا رقابتی و بسیار فشرده به ویژه در انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت ها بسیار جدی بود و الحمدالله انتخابات در کشور ایران بر خلاف برخی از کشورها که با دعوا و درگیری و گاهی با سرقت صندوق ها  همراه است، اما انتخابات در ایران در کمال امنیت برگزارشد و هیچگونه حادثه تلخی گزارش نشد.

 

وی افزود: معظم له فرمود، کسانی که در انتخابات 7 اسفند امسال نیاوردند بر خلاف کسانی که در انتخابات 88 نانجیبانه برخورد کردند و به دلیل این که رای نیاوردند عده ای از مردم را به خیابان ها کشیدند و با آتش زدن بیت المال و پرچم های عزاداری امام حسین(ع) و پاره کردن تصویر امام خمینی(ره) دست به آشوب زدند،  خیلی خوب و نجیبانه برخوردکردند و مدعی هم نشدند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: معظم له فرمود، با همه این حالات انتخابات با سربلندی، امنیت و سلامت برگزار شد و مردم هم در صحنه انتخابات درخشیدند و معجزه کردند و الان نوبت دولت و مجلس و مسؤولان کشور است که باید وظایف خودشان را در قبال مردم انجام دهند.

 

آیت الله نمازی با اشاره به فرمایش مهم رهبر معظم انقلاب در مورد مجلس خبرگان گفت: معظم له فرمود، مجلس خبرگان باید انقلابی فکرکند و انقلابی عمل کند و انقلابی بماند و در انتخاب رهبر آینده هیچ رودربایستی با کسی نداشته باشد و بگوید چون با این فقیه و مجتهد و مرجع تقلید رفیق هستیم او را انتخاب کنیم، بلکه بدون رودربایستی قراردادن معیارها، یعنی فقاهت، سیاست، مجاهدت، بینش سیاسی، بینش اجتماعی، دشمن شناسی، مقتدر بودن در برابر دشمن ملاک باشد، ضمن این که مجلس خبرگان باید حقایق را برای مردم بیان کند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: رهبر معظم انقلاب در مورد مجلس شورای اسلامی نیز فرمود، باید همراه با دولت و کمک کار دولت باشد و منظور این است که مجلس در برابر دولت در انجام وظیفه کوتاه بیاید اما باید کمک و پشتیبانی کند و از طرف دیگر دولت نیز باید اولویت های کشور را در نظر بگیرد که بعد از برنامه پسا برجام اولویت چیست و چه باید کرد، نیاز در کشور فراوان است و مشکلات زیاد است اما مشکلات باید طبقه بندی شود و  دولت بر اساس اهمیت و اولویت کارها را عملیاتی کند.

 

وی افزود: معظم له فرمود، در اولویت اول کشور بدون اقتصاد مقاومتی مشکلاتش حل نخواهد شد و دولت باید قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تأسیس کند چون قرارگاه تعبیر نظامی است و ما در حال جنگ اقتصادی با دشمن هستیم.

 

آیت الله نمازی گفت: اولویت دوم جهش علمی کشور است که به لحاظ علمی باید کشور پیشتاز باشد، در غیر این صورت با دنیا نخواهیم توانست مقابله کنیم چون جامعه ای که عالم باشد قدرت دارد و جامعه بدون علم پیاده است.

 

وی افزود: مصون سازی فرهنگی اولویت سوم است و جوانان در برابر تهاجم فرهنگی دشمن باید مصون سازی شوند و چنانچه این سه اولویت اقتصاد مقاومتی، جهش علمی و مصون سازی فرهنگی برای جوانان اجرایی شود، کشور موفق خواهد شد اما اگر کوتاهی و سهل انگاری شود ملت ایران در هاضمه جهانی هضم خواهیم شد.

 

نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به این رهبر معظم انقلاب به مسأله نفوذ نیز اشاره کرد و نفوذ آمریکایی ها را جدی دانست گفت: معظم له فرمود، مسؤولان نباید مسأله نفوذ را به شوخی بگیرند چون در محاسباتی که انجام دادم مشخص شده آمریکایی ها از 10 کانال و مسیر می توانند در انقلاب نفوذ کنند، اما دشمن درایران نمی تواند کودتای نظامی کند چون زمینه کودتای نظامی در ایران وجود ندارد و نیروهای مسلح سپاه و ارتش صد درصد تابع فرماندهی کل قوا هستند.

 

آیت الله نمازی در ادامه نوجوانان و جوانان توصیه کرد تا چهارشنبه پایان سال مراقب سلامت و امنیت خود باشند و با مواد محترقه و آتش بازی نکنند و شب عید را برای خانواده خود تلخ نکنند چرا که در سال های قبل حوادث ناگواری برای خانواده ها به وجود آمد و خانواده ها را عزادار کردند.

 

وی افزود: اولیاء، پدران و مادارن و نیروی انتظامی مراقب باشند تا سلامت و امنیت جوانان محفوظ بماند و با سلامت و امنیت سال 94 را به پایان ببرند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین از مردم خواست مراقب خانواده های ضعیف و نیازمند باشند و مقداری از خریدهای خود را به خانواده های نیازمند اختصاص دهند که برکات این کار و آثار وضعی آن باعث سلامتی و امنیت شما و جامعه شما خواهد شد./1307/201/ب3 

ارسال نظرات