۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۲۱۵۱۰
امام جمعه بندرعباس:

طرح شورای رهبری از سوی مجلس خبرگان جدید شایعه‎ای بیش نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه قانون به هیچ وجه اجازه‌ شورایی کردن رهبری را نمی‌دهد، وجود رهبری هوشیار و صالح و هدایت کننده در جامعه اسلامی را یک ضرورت عقلی دانست و گفت: شورایی کردن رهبری توسط خبرگان جدید فقط یک شایعه است.
آيت الله نعيم آبادي-مراسم دانشکده علوم قرآني دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس به برگزاری اجلاس اخیر خبرگان رهبری و دیدار اعضای خبرگان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دفاع معظم له از برخی نمایندگان خبرگان رهبری تخریب شده در ایام برگزاری انتخابات بیانگر اهمیت خبرگان و ضرورت وجود اخلاق در جامعه است.

 

وی، اهمیت مجلس خبرگان در حفظ ثبات و همگرایی در کشور را مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: به تاکید رهبر معظم انقلاب، اعضای خبرگان باید رهبر بعدی را یک رهبر انقلابی انتخاب کنند تا بتواند بر سر آرمان‌های نظام و انقلاب و شهدا استواری کند.

 

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: متاسفانه شایعه کرده اند که خبرگان جدید قصد شورایی کردن ولایت فقیه را دارند، ولی باید بدانند که بر اساس قانون اساسی رهبری واحد در جامعه اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه قانون به هیچ وجه اجازه‌ شورایی کردن رهبری را نمی‌دهد، وجود رهبری هوشیار و صالح و هدایت کننده در جامعه اسلامی را یک ضرورت عقلی دانست.

 

آیت الله نعیم آبادی همچنین، احترام به حقوق دیگران در جامعه را یک اصل دینی، اخلاقی و عرفی دانست و با بیان اینکه انتخابات به پایان رسیده تاکید داشت: باید به حقوق افراد احترام گذاشت و به بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی پایان داد .

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با تاکید بر اینکه رقابت پس از انتخابات نباید ادامه یابد گفت: بی‌اخلاقی و تخریب دردی از مردم و جامعه دوا نمی کند بنابراین باید فضای دوستی و همدلی پس از اتمام انتخابات را در جامعه ایجاد و گسترش داد.

 

آیت الله نعیم آبادی، همدلی و همگرایی برای عبور از مشکلات را از  نیازهای اساسی جامعه عنوان کرد و بدگویی و تداوم تخریب، ظلم به کشور و به دستاوردهای نظام اسلامی دانست.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته منابع طبیعی و ضرورت صیانت از محیط زیست بیان داشت: توجه به طبیعت، احترام به آفریده‌های پروردگار است و قطع درختان و یا آتش زدن آن به مثابه آسیب رساندن به شخصیت یک انسان است.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به نقش تربیتی حضرت فاطمه(س) ادامه داد: والدین باید رسالت بزرگی که  از سوی اسلام بر دوش آنان نهاده شده را انجام دهند و آن چیزی جز تربیت صحیح فرزندان و آماده کردن آنها برای نقش پذیری در آینده جامعه نیست.

 

آیت الله نعیم آبادی، ازدواج آسان را زیربنای شکل گیری یک خانواده موثر و سالم دانست و تاکید کرد: والدین باید جوانان را به ازدواج آسان تشویق کنند./851/201/ب3

ارسال نظرات