۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۲۱۵۳۸
امام جمعه زابل:

نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی برجسته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان زابل با بیان اینکه مساجد نقش تأثیرگذاری در تاریخ اسلام داشته‌اند، گفت: مساجد به عنوان پایگاه اجتماعی و دینی مردم مبارز و کانون تجمع انقلابیون، در پیروزی انقلاب اسلامی نقش برجسته و تأثیرگذاری داشته‌اند.
keykha

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه شهرستان زابل در خطبه‌های نماز جمعه 21 اسفند که در مصلی المهدی(عج) این شهرستان اقامه شد، گفت: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای آشنایی با مکتب اهل بیت(ع) و بهره‌مندی از این اقیانوس معرفت است تا در سایه پیروی از اهل بیت عصمت و طهارت، بتوانیم راه سعادت را پیدا کنیم.

 

امام جمعه شهرستان زابل افزود: در این ایام باید روی سبک زندگی فاطمی و شاخصه‌های این روش زیستن تأکید کنیم و ارزش‌های اخلاقی و رفتاری دخت گرامی رسول خدا(ص) را به جامعه معرفی کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تا کنون، نقش گسترده‌ای داشته و علاوه بر اینکه محل عبادت و نیایش مسلمانان بوده، محلی برای فعالیت‌های فرهنگی و مبارزات سیاسی نیز بوده است.

 

حجت‌الاسلام کیخا با بیان اینکه بسیج، جزء لاینفک مسجد است، ادامه داد: انقلاب ما از همین بسیج و مساجد شکل گرفت و امروز با توجه ویژه به کانون‌های فرهنگی مساجد، باید کارکردهای مسجد را افزایش دهیم.

 

وی در ادامه به حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و افزود: مردم در این روز چشم دشمنان اسلام را کور کردند و مردم سالاری دینی در نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.

 

امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: مردم با مشارکت حداکثری خود نشان دادند که همواره پیرو ولایت هستند و دست از عقایدشان برنمی‌دارند، همه اختلافات را کنار می‌گذارند و تنها به اقتدار نظام اسلامی می‌اندیشند.

 

وی در پایان اضافه کرد: امید است اکنون منتخبان مردم به قول‌ها و تعهدات خود عمل کنند و همه با همدلی، همراهی و برادری در راستای توسعه همه جانبه و برابر سیستان با استفاده از تمامی ظرفیت ها قدم بردارند./831/202/ب3

ارسال نظرات