۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۳۲۱۵۵۲
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت زهرا مصداق واقعی نعم العبد بودند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرعلایی حضرت زهرا(س) را مصداق واقعی نعم العبد دانست و گفت: در مسیر بندگی خدا اگر بخواهیم سبک سنگین کنیم عبد واقعی نیستیم، عبد واقعی کسی است که تمام دستورات پروردگار را بدون شرط و شروط بپذیرد و به آن عمل کند چرا که زیباترین مقام برای انسان مقام بندگی است.
مراسم شهادت حضرت زهرا در حرم رضوي برگزار مي شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان ، حجت الاسلام سید عبدالله میرعلایی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مراسم عزاداری فاطمیه که در خیابان معراج اصفهان برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید که بعضی از انسان ها در مسیر بندگی خدا سبک سنگین می کنند و مصداق آیه "مومن ببعض و نکفر" ببعض هستند.

 

وی ادامه داد: این که بعضی از دستورات اسلام را قبول کنیم و بعضی را رد کنیم بندگی خدا نیست، کسی بنده واقعی خدا است که هر چه پروردگار عالمین گفت بدون شرط و شروط انجام دهد؛ کسی نزد امام صادق(ع) آمد و به حضرت گفت: اگر سیب را نصف کنم و شما بگویید نصفش حلال است و نصفش حرام من قبول می کنم و این عبد واقعی است.

 

حجت الاسلام میرعلایی بیان داشت: باید عزت و افتخار ما این باشد که بنده حقیقی خدا باشیم، در مقام عبودیت شغل و پول و مقام معنی ندارد، بنده به دست مولایش مثل بیمار نزد طبیب است، طبیب هر چه به بیمار بگوید بیمار بدون شرط و شروط می پذیرد و عمل می کند، چون می داند که طبیب نسخه ای که به زیان او باشد تجویز نمی کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی، اظهار داشت: برخی می خواهند دستورات دینی را از جند مرجع تقلید کنند و هر احکامی را از هر مرجعی که راحت تر است تقلید می کنند، بنده واقعی تمام دستورات خدا را بدون چون و چرا می پذیرد، البته هیچ کس به مقام عبد مطلق نمی تواند برسد ولی در همان سطح نسبی هم زیباترین مقام برای انسان است.

 

وی، ابراز داشت: ایوب پیامبر یکی از پیامبرانی بود که همیشه شاکر و تسلیم درگاه حق بود و یک بنده واقعی بود، شیطان به خدا عرضه داشت که ایوب چون همه چیز دارد و کمبودی در زندگی ندارد همیشه حمد تو را می کند، خداوند از ایوب مال و سلامتی و اولاد و دار و ندارش را گرفت ولی بازهم حضرت ایوب الحمدلله می گفت و خداوند به شیطان نشان داد که ایوب نبی یک بنده حقیقی است و خالصانه خدا را حمد می کند و دوباره همه چیز را به او باز گرداند.

 

حجت الاسلام میر علایی گفت: خدا به یکی از پیامبران خود فرمود که به بندگانم بگو شما گناه می کنید و من می پوشانم و می بخشم ولی چطور می شود که تا مشکلی برای شما پیش می آید شکایت خدا را می کنید، امام حسین(ع) در گودال قتلگاه در حالی که غرق در خون بودند فرمودند خدایا به قضای تو راضی هستم.

 

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) نمونه عبد واقعی بود و در دامن مادری بزرگ شده بود که خودش مصداق نعم العبد و شاکر و تسلیم درگاه الهی بود، پیامبر اکرم (ص) فرمودند که اگر همه خوبی ها را بخواهند در یک نفر جمع کنند آن شخص فاطمه(س) است، به امام سجاد(ع) گفتند چرا این قدر عبادت می کنید، حضرت(ع) فرمودند: عبادت های من به گرد پای مادرم زهرا(س) نمی رسد.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: زنان ما اگر بخواهند یک الگوی کامل در بندگی خدا برای خود انتخاب کنند کسی مناسب تر از حضرت زهرا(س) را پیدا نمی کنند، در دامن چنین مادری حضرت زینب (س)  پرورش یافت که در اوج بلا و مصیبت خطاب به عبیدالله فرمود که من جز زیبایی چیزی ندیدم، این یعنی تسلیم محض و بنده واقعی خدا که در همه شرایط به قضای الهی راضی است./869/202/ب3

ارسال نظرات