۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۳۲۱۶۳۳

گرایش زنان مسلمان آمریکا به هنرهای رزمی به دلیل افزایش اسلام هراسی

خبرگزاری رسا ـ افزایش اسلام هراسی در آمریکا زنان مسلمان این کشور را برای دفاع شخصی در برابر حمله های احتمالی به کلاس های هنرهای رزمی کشانده است.
 زنان مسلمان آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کریستین گریتی یکی از زنان آمریکایی که به اسلام گرویده، برای دفاع شخصی در برابر تهدیدها، فراگیری کاراته شوتوکان را برگزیده است.


وی گفت: به این دلیل در کلاس آموزش شوتوکان شرکت می کنم تا در صورت نیاز برای دفاع از خود آماده باشم.


بنا به این گزارش، گریتی که برای «ابتکار پل» با وظیفه ردیاب اسلام هراسی در دانشگاه جورج تاون واشنگتن کار می کند، افزود: واقعیت این است که ما - با گرویدن به اسلام - مشخص می شویم و این عادلانه نیست و اکنون باید برای روبرو شدن با این موفعیت آماده باشیم.


گروه های حمایت از مسلمانان از جمله «شورای مناسبات اسلامی آمریکا» اعلام کرده اند که جنایات ضد اسلامی در این کشور پس از حملات آذر ماه پاریس و تیراندازی های افراطیون در سان برناردینو کالیفرنیا که دی ماه رخ داد، افزایش یافته است و همچنین به گفته مسئولان این گروه، حدود 80 درصد قربانیان چنین حوادثی زنان هستند.


ابراهیم هوپر سخنگوی این شورا گفت: واقعا برای زنان مسلمان آمریکا لازم است که از خود دفاع کنند.


گروه ابتکار پل هم اعلام کرد که اکنون نسبت به پیش از حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001، مسلمانان پنج برابر بیشتر احتمال دارد قربانی یک جنایت تنفر آمیز شوند.


براساس این گزارش حجاب اسلامی و روسری می تواند زنان را بیشتر هدف حمله قرار دهد.


در این گزارش آمده است که پس از اظهارات چندی پیش دونالد ترامپ کاندیداهای رقابت های درون حزبی جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ارتباط با جلوگیری از ورود مسلمانان به این کشور، ادبیات ضد اسلامی در آمریکا افزایش یافته است./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات