۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۳۲۱۶۴۱
وزیر خارجه سوریه:

اسد خط قرمز و ریاست‌جمهوری مُلک ملت سوریه است

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه «ایران و حزب‌الله و روسیه همپیمانان قابل‌اعتماد ارتش سوریه هستند»، اعلام کرد که تحولات میدانی نشان می‌دهد که بحران در اواخر خودش است و دولت وحدت ملی برای آینده تصمیم می‌گیرد.
معلم

 

به گزارش خبرگزاری رسا،«ولید معلم» وزیر خارجه سوریه در کنفرانسی خبری در دمشق، از نزدیک بودن پایان بحران سخن گفت و ایران و حزب‌الله را متحدی قابل اطمینان ذکر کرد و اظهار داشت که دولت وحدت ملی تعیین می‌کند که انتخابات در چه زمانی برگزار شود.

 

معلم اعلام کرد که هیئت دمشق برای شرکت در مذاکرات ژنو، بر خلاف مرتبه قبلی، بیش از 24 ساعت منتظر طرف مقابل نمی‌ماند و اگر کسی حاضر نشود، ژنو را ترک می‌کند.

 

او از نماینده سازمان ملل خواست که بی‌طرفی خود را حفظ کند و به ترکیه و اردن هشدار داد که روزی این بحران تمام می‌شود و آنگاه بر اساس «اصل طلایی زندگی»، تروریسم به سوی صادرکننده آن بازمی‌گردد.

 

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه سخنان وزیر خارجه عربستان سخیف‌تر از آن است که پاسخش را بدهد، در اشاره به عربستان گفت که کسی که خانه‌اش از شیشه‌ است، به دیگران سنگ نمی‌زند و کسانی که تمایل به دخالت زمینی در سوریه دارند، بدانند که ارتش سوریه سربازانشان را با تابوت پلاستیکی بازمی‌گرداند./982/ب102/د

ارسال نظرات