۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۲۱۶۴۵
طی یک سال گذشته صورت گرفت؛

ثبت 116 وقف جدید در استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که در سال 94 در این استان 116 وقف جدید به ثبت رسیده است، گفت: در شهرستان های شهرکرد، بن، سامان و کیار 60، در شهرستان بروجن 17، در شهرستان فارسان 20 و در شهرستان لردگان 19 وقف جدید در سال جاری ثبت شده است.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه و مطبوعات این استان، با اشاره به این که ساماندهی امور قرآنی در کشور و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از مهم ترین رسالت های امروز سازمان اوقاف و امور خیریه است، اظهار داشت: بر خود می‌بالیم که متولی امانت های رسول الله(ص) که همان قرآن و عترت است، در جامعه اسلامی هستیم و این بزرگ ترین افتخار ما است.

 

وی هفتم اسفندماه و حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رأی را برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام دانست و تصریح کرد: برنده واقعی انتخابات هفتم اسفندماه خود مردم بودند؛ بنابراین هیچ گروهی حق ندارد این افتخار بزرگ را به نام خود مصادره کند.

 

حجت الاسلام عزیزی در ادامه با اشاره به این که فعالیت های سالانه اوقاف طبق برنامه مدون انجام می گیرد و دیگر کارها جزیره‌ای و سلیقه ای انجام نمی شود، ابراز داشت: حرکت در مسیر نیت واقفان و تحقق صد درصدی خواسته آن ها، مهم ترین اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که عملکرد این اداره کل در سال 94 بسیار مطلوب بوده است، خاطرنشان کرد: امتیاز پیشرفت عملکرد اداره کل اوقاف این استان در سال 94 با توجه به بازرسی‌های صورت گرفته از سوی کارشناسان مرکز رشد محسوسی داشته تا آن جا که نمره عملکرد این اداره کل 91 از 100 شده است.

 

این مقام مسؤول تعامل با مردم را یکی از مهم ترین اولویت های این اداره کل در سال جاری برشمرد و افزود: در سال 94 همه سعی خود را کردیم که با مردم تعاملات دوسویه داشته باشیم که نتیجه آن در کاهش چشمگیر پرونده های حقوقی و قضایی این اداره کل خود را نشان داد.

 

وی توجه به بهره‌وری اقتصادی موقوفات را یکی از برنامه های جدی این اداره کل برشمرد و گفت: ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در موقوفات و بهره‌برداری مطلوب از آن یکی از اولویت های سال آینده این اداره کل است.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان این‌که مهم ترین وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه توجه به برنامه‌های فرهنگی است، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که باید خوراک فرهنگی مطلوب مردم در بقاع متبرکه تهیه شود که در همین راستا هر ساله برنامه‌های مختلفی در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

وی برگزاری طرح «یاس نبوی» و «آرامش بهاری» را در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: الحمدالله این دو طرح در استان و در بقاع متبرکه شاخص به بهترین شکل ممکن برگزار می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که در سال 94 در این استان 116 وقف جدید به ثبت رسیده است، گفت: در شهرستان های شهرکرد، بن، سامان و کیار 60 وقف، در شهرستان بروجن 17، در شهرستان فارسان 20 و در شهرستان لردگان 19 وقف جدید در سال جاری ثبت شده است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که ثبت وقف های جدید در این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 20 درصدی داشته است، افزود: در بحث های عمرانی نیز در سال جاری رشدهای چشمگیری داشتیم تا آن جا که عملیات های عمرانی انجام شده در بقاع متبرکه استان در سال 94 به 28 هزار متر مربع رسید.

 

وی با اشاره به این که تا به امروز بیش از 30 میلیارد ریال هزینه امور عمرانی بقاع متبرکه استان در سال جاری شده است، ابراز داشت: در استان چهارمحال و بختیاری یک هزار و 600 موقوفه وجود دارد که از این تعداد تنها 300 موقوفه آن منفعتی هستند و مابقی جز مسجد و حسینه به حساب می آید./9457/202/ب2

ارسال نظرات