۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۳۲۱۶۵۹

برگزاری ویژه برنامه های شهادت حضرت زهرا در 77 بقعه متبرکه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برنامه های ایام شهادت حضرت فاطمه(س) در 77 بقعه متبرکه استان اجرا می شود.
فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی امروز در نشست خبری سوگواره یاس نبوی، گفت: برنامه های ایام شهادت حضرت فاطمه(س) از 20 تا 24 اسفندماه در 77 بقعه متبرکه استان اجرا می شود.


وی با اشاره به برگزاری 300 مراسم در این ایام، افزود: مراسم شب شهادت در 52 بقعه و مراسم صبح شهادت نیز در 56 بقعه استان برگزار می شود.


حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اعزام 110 مبلغ بومی به سراسر استان در ایام فاطمیه اظهار کرد: مراسم «رهروان یاس نبوی» ویژه خواهران نیز در 25 بقعه ساعت 16 عصر فردا برگزار می شود.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری مراسم شام غریبان حضرت زهرا(س) در 41 بقعه، تصریح کرد: برپایی نماز جماعت، خیمه های معرفت، ارائه مشاوره وقف، قرائت زیارتنامه حضرت زهرا(س) و خطبه فدکیه و اطعام از جمله ویژه برنامه های ایام فاطمیه در بقاع متبرکه است.


وی با اشاره به برپایی نمایشگاه یاس نبوی با عنوان «گذر پروانه ها» به همت هیأت ابوالفضلی نیشابور، گفت: این نمایشگاه از 15 اسفندماه به مدت 40 روز دایر خواهد بود.


حجت الاسلام ایزدی یادآور شد: مسابقه کتابخوانی «زندگی به سبک مادر» نیز از دیگر برنامه های بقاع متبرکه در این ایام است که جوایز آن شامل کمک هزینه حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس است.


وی ادامه داد: برنامه محوری شهادت حضرت زهرا(س) پیش از ظهر شهادت در امامزادگان یاسر و ناصر و با حضور حجت الاسلام ابوترابی برگزار می‌شود.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت فرهنگسازی برای وقف های فاطمی، خاطرنشان کرد: اجتماع عظیم عزاداران فاطمی نیز به همت ستاد مردمی ساعت 8:30 روز شهادت در میدان شهدا برپا می‌شود./930/202/ب1

ارسال نظرات