۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۳۲۱۷۰۲
آیت الله اراکی:

ولایت شخصیت و هویت انسان را می سازد/ حضرت زهرا پرچمدار ولایتمداری است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با بیان این که ولایت شخصیت و هویت انسان را می سازد، گفت: ولایت میثاق الهی به شمار می رود از این رو از نعمت ولایت و امامت باید پاسداری کرد، کسانی که امام ندارند یا در تشخیص امام به گمراهه می روند دچار کوری می شوند و راه را نمی بینند.
اراکي آيت الله محسن اراکي آيت الله محسن اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امشب در جمع عزاداران فاطمی مدرسه علمیه شهیدین قم با بیان این که اعمال ارادی شخصیت انسان را می سازد، گفت: اگر این اعمال تابع محمد و آل محمد شد شکل درونی و هویت انسان همانند آنها می شود.


وی افزود: درباره وضعیت جامعه از علما همانند رسولان سؤال می شود، اگر مردم جامعه پایبند به دین نیستند اول باید از خود بپرسیم که چرا این گونه است؛ چهره انسان در قیامت بر اساس اعمال ارادی او صورت می گیرد از این رو انسان باید از اعمال خود بسیار مراقبت کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که موازین اعمال انسان انبیا و اولیا هستند، اظهار داشت: این موازین به گونه ای دقیق است که کجی های انسان را تشخیص می دهد، از این رو است که در روایات آمده امیرمؤمنان میزان است.


وی ولایت را یکی از ارکان اسلام دانست و ادامه داد: همه روایاتی که وجود دارد تفسیر قرآن کریم است، هیچ عبادتی بدون ولایت پذیرفته نمی شود؛ از این رو اگر کسی همه عمرش عبادت کند، انچه را که دارد انفاق کند و مظلومانه کشته شود اما اهل ولایت نباشد به درد نمی خورد.


آیت الله اراکی با بیان این که کسی که بدون بصیرت باشد با چشم کور حرکت می کند، ابراز داشت: ولایت شخصیت و هویت انسان را می سازد و شخصیت پیرو را همانند امام می کند، قرآن کریم نابینایی انسان را در نداشتن امام هادی می داند.


وی عنوان کرد: ولایت میثاق الهی به شمار می رود که اساس آن اطاعت است، با رسول خدا عهد کریم که از ایشان و اهل بیت(ع) اطاعت کنیم؛ از این رو از نعمت ولایت و امامت باید پاسداری کرد، کسانی که امام ندارند یا در تشخیص امام به گمراهه می روند دچار کوری می شوند و راه را نمی بینند.


دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: حتی اگر قرآن و روایات نبود عقل انسان می گوید پیامبر اسلام باید بعد از خودش شخصی را به امامت تعیین کند، ولایت وجود و هویت آدمی را نورانی می کند.


وی اضافه کرد: اهل ولایت در زمانی که هزاران پرچم برافراشته می شود پرچم حق و حقیقت را شناخته و آن را دنبال می کنند، باید قدر ولایت را دانست و به موازین آن پایبند بود؛ اگر حضرت زهرا(س) پرچم ولایتمداری را بلند نمی کرد خود حضرت علی(ع) نیز به تنهایی نمی توانست این کار را انجام دهد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات