۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۷۱۴
استاد حوزه علمیه:

بهره گیری از الگوی عملی حضرت زهرا زمینه ساز سعادت و تعالی انسان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: حضرت فاطمه الزهرا(س) زمانی که در برابر خداوند متعال قرار می گرفت عمل او با دیگر انسان ها تفاوت داشت و این امر سبب شده تا از این بانوی بزرگوار به عنوان سیدة نساء العالمین یاد شود.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) که در مسجد الرسول(ص) گرجی محله آمل برگزار شد با بیان این که حضرت فاطمه الزهرا(س) از مقام ارزنده و والایی برخوردار است، گفت: این بانوی بزرگ از مقام و توفیقی دارا است که پیامبر گرامی اسلام دستش را بوسید و ایشان را ام ابیها نامیدند و به عنوان مادر خود تلقی کردند.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که خداوند منان محور سعادت و شقاوت انسان را در عمل و اعتقاد پاک می داند، بیان داشت: اعتقاد پاک سبب سعادت و کفر ورزیدن و عمل ناصالح سبب شقاوت انسان می شود.


وی خاطرنشان کرد: عمل انسان محدوده وسیعی دارد و همین محبت ها به حضرت فاطمه الزهرا(س) به عنوان عملی برای ما محسوب می شود.


حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که نیت انسان به عنوان عمل او محسوب می شود، گفت: حسن ظن و سوء نیت های انسانی نیز عمل محاسبه شده و روحی دارد که سبب می شود آن عمل بالا رفته و یا اندک محسوب شود.


استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم با اشاره به این که اخلاص در عمل زمینه ساز ارتقای جایگاه و مقام کار انسان شده تا بهتر پذیرفته شود، افزود: نیاز است انسان در اعمال خود معرفت را قرار دهد که برکات و دستاوردهای ارزشمندی در آن وجود دارد.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: در روایات اهل بیت معصومین(ع) آمده است هر کسی زیارت امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) را بخواند و عارف به حق آن ها باشد بهشت به عنوان ثواب و پاداش این عمل از سوی حضرت حق داده می شود.


وی با بیان این که داشتن معرفت به حق اهل بیت معصومین(ع) شرط پذیرش عمل است، گفت: انسان هایی که معرفت عالی نسبت به این بزرگواران دارند یک عمل آن ها با عمل جن و انس برابری می کند.


حجت الاسلام یزدان پناه با اشاره به این که کسانی که حضرت حق را عبادت می کنند عمل آن ها تجارت محسوب می شود، افزود: سعادت فرزندان ما در این است تا آنان را اهل نماز کرده و در انجام تعالیم والای دینی کوشا باشند.


استاد فلسفه و عرفان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گروهی از انسان ها خداوند متعال را برای عشق و معرفت عبادت می کنند که این افراد آزاد بوده و جزء برترین ها هستند که در راستای معرفت پروردگار هستی قرار دارند.


مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی تصریح کرد: حضرت فاطمه الزهرا(س) زمانی در برابر خداوند متعال قرار می گرفت عمل او با دیگر انسان ها تفاوت داشت و این امر سبب شده است تا از این بانوی بزرگوار به عنوان سیدة نساء العالمین یاد شود./1314/202/ب1

ارسال نظرات