۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۲۱۷۴۸
امام جمعه فاروج:

دولت‌مردان به رفت‌وآمد هیأت‌های خارجی دل‌خوش نباشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با بیان اینکه مقاوم‌سازی اقتصاد داخلی حلال مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: نباید دولت‌مردان به رفت‌وآمد هیأت‌های خارجی دل‌خوش باشند چرا که از بیگانگان آبی برای ما گرم نمی‌شود.
حجت الاسلام قليزاده - امام جمعه فاروج

حجت‌الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: رهبری در این دیدار با قدردانی از عملکرد مردم و شورای نگهبان در دو انتخابات اخیر فرمودند مردم در این انتخابات واقعاً خوش درخشیدند که این موضوع بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد عملکرد شورای نگهبان در انتخابات، افزود: هجمه به شورای نگهبان نتیجه‌ای جز تضعیف نظام اسلامی و زیر سؤال بردن انتخابات ندارد به همین دلیل نیز هرگونه تخریب بر ضد شورای نگهبان، اقدامی غیر اسلامی، غیرقانونی، غیرشرعی و غیرانقلابی است.

به گفته این استاد حوزه علمیه شورای نگهبان در دو انتخابات اخیر کار خود را با جدیت انجام داد و اگر هم اشکالی وجود دارد مربوط به قانون است که باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام قلیزاده با یادآوری فرمایش‌های رهبری در زمینه رفتار نجیبانه افرادی که در انتخابات اخیر آرای ملت را پذیرفتند و به آن احترام گذاشتند و در مقابل رفتار کسانی که در سال 88 نانجیبانه رأی مردم را نپذیرفته و فتنه بپا کردند، گفت: اگر قرار باشد هرگاه نتیجه انتخابات به نفع گروهی نبود با عدم التزام به قانون و رأی مردم، فتنه بپا شود که دیگر در این کشور سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری مبنی بر انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن، اضافه کرد: همان‌گونه که رهبری فرمودند درواقع تنها راه پیشرفت حقیقی، استحکام ساخت داخلی کشور در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، حفظ خصوصیات انقلابی، حرکت جهادی، حفظ عزت و هویت ملی و اسلامی و هضم نشدن در هاضمه خطرناک جهانی است.

حجت‌الاسلام قلیزاده با یادآوری سه اولویت تعیین‌شده از سوی رهبری، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اقتصاد مقاومتی، ادامه پرشتاب حرکت علمی کشور و مصون‌سازی فرهنگی کشور، ملت و جوانان را سه اولویتی دانستند که دولت باید به صورت جدی و مستمر در دستور کار قرار داده و برای تحقق آن‌ها تلاش کند.

وی با اشاره به راه‌های تحقق این اولویت‌ها و موانع اجرایی آن‌ها، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور، می‌بایست این سه وظیفه و اولویت اصلی مورد توجه جدی مسؤولان دولتی قرار گرفته و برای تحقق آن‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرد.

حجت‌الاسلام قلیزاده با تأکید بر اینکه برای تحقق این اولویت‌ها می‌بایست از همه امکانات و ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود، تصریح کرد: در این راستا باید با همه دنیا البته به‌جز آمریکا و رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه البته نباید به خارج از کشور امید داشته و از توان داخلی مغفول شویم، اضافه کرد: همان‌طور که می‌بینیم اکنون رفت‌وآمدهایی از طرف غربی‌ها انجام می‌شود اما این رفت‌وآمدها تاکنون هیچ اثر مثبتی نداشته است.

حجت‌الاسلام قلیزاده با تأکید بر اینکه باید در عمل مشخص شود که این رفت‌وآمدها چه تأثیری دارند وگرنه صرفاً تفاهم بر روی کاغذ فایده‌ای ندارد، گفت: نباید دولت‌مردان به رفت‌وآمد هیأت‌های خارجی دل‌خوش باشند چرا که از بیگانگان آبی برای ما گرم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی با حرف زدن حل نمی‌شود بلکه اقدام و ابتکار می‏خواهد، خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی اقتصاد داخلی حلال مشکلات‏ بوده و در این مسیر می‌بایست در بستن قراردادهای خارجی از صنعت داخلی مراقبت و حفاظت شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات