۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۲۱۷۶۱

انتشار کتابی با موضوع «تاریخ تطبیقی ادیان» در عراق

خبرگزاری رسا ـ دانشگاه شهر کوفه عراق، کتابی با عنوان «محاضرات فی تاریخ الأدیان المقارن ـ الیهودیة والمسیحیة» منتشر کرد.
کتاب با موضوع «تاريخ تطبيقي اديان» در عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا،  دانشگاه شهر «کوفه» عراق، کتابی با عنوان «محاضرات فی تاریخ الأدیان المقارن ـ الیهودیة والمسیحیة»( تاریخ تطبیقی ادیان ـ یهودیت و مسیحیت) منتشر کرد.

 

ثائر النصراوی، استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه کوفه و نویسنده کتاب در این باره گفت: کتاب «تاریخ تطبیقی ادیان یهودیت و مسیحیت»، به مناسبت راه‌اندازی کرسی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌‌های یونسکو در این دانشگاه منتشر شده است و این کتاب نخستین اثر روشمند در زمینه تاریخ ادیان در دانشگاه کوفه به‌شمار می‌رود.

 

وی افزود: در فصل نخست این کتاب به علم تطبیقی ادیان از نظر پیدایش، نام‌گذاری، معرفی و رویکرد پرداخته شده و در فصل دوم، موضوعاتی از قبیل تاریخ آیین یهود، عقاید و عبادات آن بررسی شده است؛ فصل سوم این کتاب نیز به بررسی تاریخ دین مسیحیت و فرقه‌های مختلف آن اختصاص دارد.

 

ثائر النصراوی، استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه کوفه پیش از این دو کتاب با موضوع «اندیشه دینی یهود» و «مناظره‌های اعتقادی نزد متکلمان امامیه» نگاشته است.

 

دانشگاه کوفه در تیرماه سال 93  توانست به کرسی ویژه یونسکو در زمینه گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها دست پیدا کند و این کرسی که  با کمک اساتید برجسته دانشگاه کوفه اداره می‌شود، نقش مهمی در دعوت از شخصیت‌های اسلامی و غیر اسلامی کشورهای جهان دارد./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات