۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۲۱۷۹۴
استاد حوزه علمیه:

حضرت زهرا بی‌بدیل‌ترین فرد در میدان دفاع از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که حضرت زهرا(س) بی‌بدیل‌ترین فرد در میدان دفاع از ولایت و امامت است، گفت: ایشان با تمام وجود از ولایت دفاع کردند.
شهادت حضرت زهرا

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی، استاد سطح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت وجودی حضرت زهرا(س) و این‌که ایشان پاره تن رسول‌الله(س) است، گفت: مطالعه و آشنایی با سیره صدیقه کبری(س) زمینه‌ای برای شناخت پیامبر اکرم(ص) است.

 

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) شمه‌ای از خلق عظیم پیامبر(ص) را در وجود خود دارد و تمام زندگی ایشان برگرفته از سیره رسول خداست، از این رو عمل به سیره حضرت می‌تواند مسیر تعالی و رشد و رسیدن به زندگی نبی مکرم اسلام را فراهم کند.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان این‌که تحقق سبک زندگی دینی و اسلامی با الگوگیری از سیره فاطمی و نبوی امکان‌پذیر است، اظهار داشت: حرکت در این مسیر انسان را به سعادت و کمال می‌رساند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی آملی بهره‌گیری از سیره حضرت زهرای مرضیه(س) را برای زنان و دختران جامعه اسلامی ضروری دانست وادامه داد: خداوند در میان 14 معصوم(س) یکی را زن قرار داد تا الگوی کاملی به بانوان اسلام معرفی کرده باشد.

 

وی با بیان این‌که دفاع جانانه حضرت زهرا(س) از ولایت، نشان‌دهنده مسیر ولایتمداری و سعادتمندی است، بیان داشت: ما نیز باید به عنوان شیعیان امیرمؤمنان(ع) همچون حضرت زهرا(س) در مسیر دفاع از ولایت و امامت با تمام توان به صحنه بیاییم و ایستادگی کنیم.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه ولایت را امر خدا، ابلاغ رسول خدا و برگرفته از متن قرآن دانست و افزود: حضرت زهرا نیز برای دفاع از ولایت و ماندگاری امر خدا، سیره رسول‌الله و متن قرآن به میدان آمد و مظلومانه به شهادت رسید و همین امر ایشان را شاخص‌ترین و بی‌بدیل‌ترین فرد در میدان دفاع از ولایت و امامت کرد./907/302/ب2

ارسال نظرات