۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۳۲۱۸۱۵
کارشناس مسائل دینی تشریح کرد؛

بهره‌گیری استعمارگران از سیاست «مذهب علیه مذهب»

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احتشام به تبیین سیاست «مذهب علیه مذهب» از سوی استعمارگران پرداخت و گفت: متأسفانه افرادی در میان مذهب شیعه و سنی اختلاف‌های درون دینی دامن می‌زنند، در حالی که استعماگران بیشترین بهره‌بردای را از اختلاف‌های درون مذهبی می‌‌‌برند.
حجت الاسلام علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی احتشام کاشانی، کارشناس مسائل دینی امروز در برنامه «ام ابیها» رادیو معارف به بیان آسیب‌های جامعه اسلامی در عصر بعد از پیامبر(ص) پرداخت و گفت: فاصله گرفتن مردم از انبیای الهی از جنس ندانستن نبود، بلکه از جنس نخواستن بود و بعد از وفات رسول اکرم(ص) فضایی در جامعه به وجود آمد که بسیاری از افرادی که هنوز به آموزه‌های دینی ایمان واقعی نیاورده بودند، به آن عمل نکردند.

 

حجت الاسلام احتشام با بیان این که در اصل حدیث ثقلین میان شیعه و اهل سنت اختلافی وجود ندارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند که از بعد از وفات من از قرآن و عترت من به عنوان دو میراث گرانبها استفاده کنید.

 

وی با بیان این که بعد از وفات پیامبر به قرآن و عترت ظلم‌های بسیاری شده است، افزود: در این زمان تازه‌ مسلمانانی که پیشینه علمی نداشته‌اند به تبیین و تفسیر نادرست از قرآن کریم پرداخته بودند.

 

حجت الاسلام احتشام بیان کرد: همچنین در این زمان به عترت رسول اکرم(ص) بها داده نشده است و مردم با سر دادن شعار «حسبنا کتاب الله»، احادیثی از پیامبر(ص) که روش حکومت‌داری و جانشین خویش را بیان کرده بود، کنار گذاشته‌اند و ممنوعیت نگارش حدیث در این زمان اجرایی شده بود.

 

وی با بیان این‌که بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) تفرقه‌ در جامعه اسلامی شکل گرفت، اظهار داشت: در این زمان اهدافی که پیامبر اکرم(ص) برای وحدت جامعه اسلامی داشتند، اجرایی نشد و برخی از تازه مسلمانان که با آموزه‌های دینی آشنایی نداشتند اختلاف‌های درون دینی را افزایش داده بودند و زمینه اختلاف و کشتار میان مسلمانان در این زمان به وجود آمده بود.

 

این کارشناس مسائل دینی ابراز کرد: در زمان کنونی نیز استعمارگران در دوره اقتدار دین اسلام به گونه سخت افزاری نمی‌توانند با دین اسلام مبارزه کنند، بنابراین به گونه نرم افزاری وارد می‌شوند و قصد دارند که دین اسلام را برابر دین مسیحیت قرار دهند.

 

حجت الاسلام احتشام در ادامه سخنانش به تبیین سیاست «مذهب علیه مذهب» از سوی استعمارگران پرداخت و ابراز کرد: دشمنان در یک دین خاص از اختلاف فرقه‌ای و مذهبی استفاده کرده و آنها علیه هم تحریک می‌کنند، همچون این که استعمارگران داعش و سلفی‌گری را در جهان اسلام وجود آورده‌اند.

 

وی با بیان این که متأسفانه افرادی در میان مذهب شیعه و سنی به اختلاف‌های درون دینی می‌پردازند، گفت: این افراد به جای افزایش وحدت و بیان اصول مشترک دینی به دنبال نقاط اختصاصی و اختلافی میان مذهب‌ها هستند و به اختلاف‌های درون مذهبی می‌پردازند.

 

حجت الاسلام احتشام  بیان کرد: استعماگران بیشترین بهره‌بردای را از اختلاف‌های درون مذهبی می‌‌‌برند، بنابراین سعی دارد آتش اختلاف میان مسلمانان را دوچندان کند./998/202/ب2

ارسال نظرات