۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۲۱۸۷۸
فاطمیه (19)

زندگی حضرت زهرا تفسیر عملی آیات قرآن کریم است

خبرگزاری رسا ـ سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که زندگی حضرت زهرا(س) تفسیر عملی آیات قرآن کریم است، گفت: ترس دشمنان اسلام از ترویج قرآن سبب شهادت حضرت زهرا(س) و خانه نشینی حضرت علی(ع) شد.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا مدرسی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان این که زندگی حضرت زهرا(س) تفسیر عملی آیات قرآن کریم است، گفت: ترس دشمنان اسلام از ترویج قرآن موجب شهادت حضرت زهرا(س) و خانه نشینی حضرت علی(ع) شد.

وی با اشاره به جایگاه قرآن در زندگی انسان افزود: اگر معانی واقعی قرآن در جامعه جاری شود این همه ظلم و ستم به وجود نمی آید و دشمنان اهل بیت (ع) همواره از معانی و مفاهیم قرآن هراس دارند چراکه ترویج این مفاهیم در جامعه موجب نابودی تفکر پلید آنها می شود و به همین دلیل امروزه وهابیت تنها به قرائت قرآن توجه دارد و نسبت به مفاهیم آن بی توجه است زیرا می داند اگر مردم به عمق معانی قرآنی پی ببرند دیگر جایی برای داعش و مستکبرانی مانند آل سعود وجود نداشته و فرهنگ اهل بیت(ع) چون تفسیر عملی قرآن است در جهان اسلام منتشر می شود.


سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: برخی در جامعه امروز افرادی را اجیر می کنند تا برای مردگانشان قرآن بخوانند ولی نباید از این مسئله غافل باشند که این قرائت قرآن زمانی می تواند برای متوفی فایده کند که خود فرد به کتاب خدا و سنت پیامبر(ص) عمل کرده باشد.


حجت الاسلام مدرسی شک و تردید نسبت به جایگاه اهل بیت (ع) و عنایت آنها به شیعیان را موجب تنزل جایگاه معنوی و معرفتی افراد عنوان کرد و گفت: اگر انسان نسبت به این جایگاه ها که خداوند آنها را رفیع قرار داده تردید داشته باشد سبب می شود که عنایت خداوند نیز نسبت به انسان کم شود و این کار موجب عدم استجابت دعا شده و برکت را در زندگی انسان از بین می برد.


وی افزود: ما باید به وجود مبارک پیامبر(ص) و ائمه معصوم (ع) و حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه اعتماد قلبی داشته باشیم که علاقه و ابراز آن به اهل بیت(ع) به خصوص حضرت زهرا(س) سبب افزایش ایمان و اعتقاد انسان می‌شود.


سخنران حرم حضرت معصومه(س) محبت معصومین (ع) را عنایت خاص خداوند به انسان‌ها دانست و یادآور شد: هرآنچه انسان در این دنیا دوست داشته باشد در روز قیامت با آن محشور می شود.

 

وی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) فرموده‌اند که در این دنیا قرائت قرآن کریم، نظر به چهره مبارک حضرت محمد(ص) و انفاق در راه خدا را دوست دارند بنابراین اگر ما هم از ایشان تبعیت کنیم در قیامت با ایشان و با آنچه ایشان دوست دارند محشور خواهیم شد./968/ت302/ی

ارسال نظرات