۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۳۲۱۹۷۴
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف خبر داد؛

اعزام 10 هزار روحانی مبلغ از سوی سازمان اوقاف در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: این سازمان امسال در مناسبت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی، در مجموع افزون بر 10 هزار روحانی مبلغ به سراسر کشور اعزام کرد.
اعزام مبلغ

حجت‌الاسلام احمد شعبانی، مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، با اشاره به اقدامات این مدیریت در سال جاری، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های مدیریت اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 94، اعزام بیش از 10 هزار روحانی مبلغ به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه سراسر کشور در مناسبت‌های مختلف بود.

 

وی ادامه داد: این روحانیان در شش فصل تبلیغی شامل طرح‌های آرامش بهاری در ایام نوروز 94، ضیافت الهی در ماه رمضان، نشاط معنوی در فصل تابستان، بصیرت عاشورایی در دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر و سوگواری یاس نبوی در ایام فاطمیه به امامزاده و بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام شدند.

 

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات مدیریت اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، فعال کردن بخش مبلغان بومی در این سازمان است، خاطرنشان کرد: در این زمینه بخش مبلغان بومی در سازمان اوقاف و امور خیریه فعال و شتاب‌دهی شده است به‌گونه‌ای که در مناسبت‌های فرهنگی مذهبی مختلف، بخشی از روحانیان مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم بوده و بخش دیگری نیز مبلغان بومی هر استان هستند که با سازمان اوقاف همکاری دارند.

 

وی تصریح کرد: در این زمینه با مدیران فرهنگی مذهبی استان‌های مختلف کشور مکاتبه شده تا طلاب و روحانیانی که در حوزه‌های علمیه آن استان در حال تحصیل هستند پس از فراغت از تحصیل و فعال شدن در کارهای اجرایی در آن استان، به عنوان مبلغ بومی نیز در فعالیت‌های تبلیغی مشارکت و با نهاد سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری کنند.

 

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به کمبود روحانی مبلغ در کشور، اظهار کرد: با وجود این با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و خارج شدن آن‌ها از حالت زیارتگاهی محض، نهاد اوقاف و امور خیریه تلاش می‌کند تا امامزاده‌ها را به کانون‌های مذهبی و فرهنگی تبدیل کند از این رو بیشتر بر روی اعزام روحانی مبلغ به امامزاده‌ها تمرکز می‌شود.

 

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: البته در کنار تلاش برای اعزام مبلغ به امامزاده‌ها، اگر اماکنی غیر از امامزاده نیز نیاز به روحانی مبلغ داشته باشند، این سازمان اقدام به اعزام روحانی می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مجموع بیش از 12 هزار روحانی مبلغ در سازمان اوقاف و امور خیریه پرونده دارند، اظهار کرد: این سازمان در مناسبت‌های مختلف از توان و ظرفیت این روحانیان مبلغ استفاده می‌کند.

 

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اقدامات نهاد اوقاف در سال‌های اخیر راه‌اندازی خیمه‌های معرفت در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه در مناسبت‌های مختلف است، افزود: این خیمه‌ها در مناسبت‌ها و طرح‌های مختلف، با غرفه‌هایی از جمله مشاوره وقف، پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات شرعی، کودک و نوجوان و غیره در امامزاده‌های شاخص کشور برپا شده و از زمان اجرا تاکنون نیز نتایج چشمگیری داشته‌اند./9314/302/ب1

ارسال نظرات