۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۲۲۰۲۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز در کهگیلویه و بویراحمد، معرفی معاون جدید فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان و برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد جامع و محوری آذربایجان شرقی برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید برازش از راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز در استان خبر داد و اظهار کرد: 533 مسجد در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با توجه به وسعت و میزان جمعیت استان نیاز به احداث مساجد بیشتری است که برای تحقق این امر نیازمند توجه نماینده ولی‌فقیه در استان، امام جمعه یاسوج و مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در شهرهای کهگیلویه، چرام، لنده، بهمئی و سایر شهرهای استان به تناسب جمعیت مسجد احداث شد اما در شهرهای یاسوج و سی‌سخت با کمبود مسجد مواجه هستیم که با راه‌اندازی مجمع خیرین مسجدساز ساخت، تجهیز و حمایت هر چه بیشتر از مساجد این استان انجام می‌شود.

 

وی به مشکلات تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد و افزود: نبود روحانی برای فعالیت در روستاها یکی از مشکلات تبلیغات اسلامی است که با راه‌اندازی شبکه تبلیغ در سال آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

 

این مسئول به برگزاری 130 گفتمان دینی در استان اشاره کرد و گفت: گفتمان‌های دینی در خصوص نحله‌های انحرافی، مسائل نماز و خط مش‌های سیاسی در مساجد، مدرس و دانشگاه‌های استان برگزار شد، ضمن اینکه همایش منطقه‌ای نحله‌های انحرافی اردیبهشت سال آینده با حضور شخصیت‌های کشوری در شهرستان دنا برگزار می‌شود.

 

کاهش آسیب های اجتماعی در گرو انس با قرآن است

حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی در مراسم افتتاحیه برگزیدگان دهمین مسابقات قرآنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تالار رضوان مشهد مقدس بیان کرد: در حال حاضر دشمنان اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی با ابزارهای مختلف در تلاش منحرف کردن نسل نو هستند و اطلاعاتی که در عرصه جامعه به اشتراک می گذارند با هدف ایجاد آسیب در باور های فرزندان ما است.

 

وی با بیان اینکه امواج رسانه های انحرافی بیگانه، بیکاری، اعتیاد و بزهکاری، نسل جوان را تهدید می‌کند ابراز کرد: انس با قرآن، اخلاق قرآنی، جامعه قرآنی، سبک زندگی و نظام سازی براساس آموزه های قرآنی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می‌شود.

 

حجت‌الاسلام مرویان گفت: طبق پژوهش ها و آمارها، افرادی که با قرآن آشنا شدند و در محافل قرآنی حضور پیدا کردند و جان خود را با سروش وحی الهی آشنا کردند نسبت به آسیب های اجتماعی مصونیت بیشتری پیدا کردند.

 

وی با بیان اینکه قرآن پشتیبان نسل جوان است اظهار کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار مؤسسه و تشکل قرآنی در کشور وجود دارد  و این مؤسسات علاوه بر اینکه بستر توسعه قرآن کریم هستند، جهت دهنده به اخلاق و رفتار نوجوانان و جوانان در برابر آسیب ها محسوب می شوند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ابراز کرد: اگر ما علوم و فنون قرآنی را از صحیح خوانی، تجوید، تلاوت، حفظ و مفاهیم و عرصه های دیگری را که در سایه سار قرآن برای ما پیدا می‌شود به عمارت مجلّلی تشبیه کنیم ورودی این عمارت مجلّل، مراسم تلاوت قرآن است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در عرصه های گوناگون، فعالیت های قرآنی موج می زند افزود: پرچم داری توسعه قرآن کریم در کشور توسط مقام معظم رهبری صورت می گیرد.

 

معاون جدید فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان معرفی شد

در جلسه پرسنل اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان که امروز برگزار شد، حجت‌الاسلام ولی الله مصائبی به‌عنوان معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جدید اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان معرفی شد.

 

گفتنی است حجت‌الاسلام مصائبی پیش از این در سمت های رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرمسار، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان و معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خدمت کرده است.

 

برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد جامع و محوری آذربایجان شرقی

رویکرد امسال مراسم اعتکاف در آذربایجان شرقی دعا و نیایش است و مساجد برگزار کننده اعتکاف باید شرایط لازم برای برگزاری این سنت حسنه را دارا باشند و در این مراسم از حضورسخنرانان و مداحان برجسته استان بهره گیری خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: امسال در تبریز بیش از 30 مسجد در برگزاری سنت حسنه اعتکاف مشارکت خواهند داشت و از ورود کاندیداهای انتخاباتی به فضای معنوی مساجد ممانعت به عمل خواهد آمد و ازکاندیداهای مجلس شورای اسلامی انتظار داریم تا باعث نشوند جو صمیمی و معنوی اعتکاف تحت شعاع قرار گیرد.

 

رییس ستاد برگزاری اعتکاف آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به عدم افزایش هزینه های ثبت نام نسبت به سال قبل خاطر نشان شد: امسال نیز هزینه ثبت نام مثل سال قبل برای هر معتکف 400 هزار ریال خواهد بود./1325/604/ب2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات