۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۲۲۰۳۷
رییس مرکز تخصصی مهدویت خبر داد؛

برگزاری همایش فعالان فرهنگی مهدویت در آستانه ماه شعبان

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت و تأثیر آن در ابعاد زندگی جوامع، گفت: همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مهدویت که در جشن‌های نیمه شعبان به صورت خودجوش حماسه آفرینی می‌کنند، با هماهنگی اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی در آستانه ماه شعبان برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام کلباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست رسانه‌ای همایش فعالان فرهنگی مهدویت از سوی ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی و با حضور حجت الاسلام مجتبی کلباسی، رییس مرکز تخصصی مهدویت در این مرکز برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام کلباسی در این نشست اظهار داشت: موضوع مهدویت یکی از مهم‌ترین عوامل حرکت‌ها و دگرگونی‌های تاریخ اسلام بوده که توضیح آن مجال وسیعی می‌طلبد.

 

رییس مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: در تاریخ پس از بعثت رسول اکرم(ص)، نهضت‌ها و دولت‌هایی تحت عنوان مهدویت شکل گرفته و در تاریخ ایران هم این موضوع جایگاه ویژه‌ای داشته است.

 

وی ادامه داد: حکومت صفویه که در طول سه قرن ابرقدرت جهان بود، بر مبنای نیابت حضرت ولی عصر(عج) شکل گرفت و جامعه امروز ما هنوز هم تحت تأثیر آثار فرهنگی مکتوب و هنری و اجتماعی زمان صفویه است.

 

حجت‌الاسلام کلباسی ابراز کرد: مهدویت در دوران انقلاب اسلامی، به عنوان یک تفکر پیشرو مطرح شد؛ از این رو موضوع مهدویت اهمیت بسیاری در شرایط اجتماعی و سیاسی دارد و صرفا یک مبحث اعتقادی نیست.

 

وی افزود: در مکتب اهل‌بیت(ع) موضوع عاشورا نگاه به گذشته و موضوع مهدویت نگاه به آینده دارد که این دو با یکدیگر سرمایه عظیمی را شکل داده‌اند.

 

رییس مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد:‌ اهمیت موضوع مهدویت و تأثیر آن در ابعاد زندگی جوامع سبب شده که سوء استفاده‌های بسیاری از این جریان صورت بگیرد.

 

وی یادآور شد: مهدویت نباید از اصول مقرر شده مبتنی بر قرآن و سنت تخطی کند؛ در غیر این صورت خطر بسیار بزرگی جامعه اسلامی و شیعی را تهدید خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام کلباسی تأکید کرد: از این رو ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی در تلاش است تا همکاری و همراهی مشترکی میان مؤسسات مهدویت و نهادهای کشوری به وجود آورد و یک چارچوب منطقی درباره مهدویت وجود داشته باشد تا آسیب‌ها و انحرافات به حداقل برسد.

 

وی گفت: ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و از سال گذشته به صورت رسمی وارد میدان شد؛ هم اکنون 30 مؤسسه و نهاد در این ستاد عضویت داشته و همکاری می‌کنند.

 

رییس مرکز تخصصی مهدویت تصریح کرد:‌ ریاست ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی بر عهده حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران است و دبیرخانه آن در مرکز تخصصی مهدویت دایر شده است.

 

وی تأکید کرد:‌ این ستاد با توجه به اهمیت مبحث مهدویت و مغفول ماندن آن در همایش‌های تجلیل، تصمیم گرفته است تا از فعالان فرهنگی مهدویت کشور که در جشن‌های نیمه شعبان به صورت خود جوش حرکت‌های عظیمی را شکل می‌دهند، تجلیل و قدردانی کند.

 

حجت‌الاسلام کلباسی عنوان کرد: چنانچه سنت‌ جشن‌های نیمه شعبان از ادامه بایستد و مردم بی تفاوت شوند، هزینه‌های سنگینی در انحرافات مهدویت به وجود می‌آید.

 

وی اظهار داشت:‌ ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی هیچ‌گونه بودجه‌ای نداشته و با هماهنگی اعضا انجام فعالیت می‌کند؛ همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مهدویت با هماهنگی اعضای ستاد در آستانه ماه شعبان برگزار خواهد شد./997/202/ب2

ارسال نظرات