۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۲۲۰۶۳
رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان خبر داد؛

برپایی خیمه‌های نماز در ورودی تمامی شهرهای استان هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان از برپایی خیمه‌های نماز در ورودی تمامی شهرهای استان هرمزگان در ایام نوروز خبر داد.
حجت الاسلام فروزان نژاد رييس ستاد اقامه نماز هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان امروز سه شنبه در نشست شورای نماز استان هرمزگان در سالن اجتماعات استانداری هرمزگان، گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت کارآمد و تاثیرگذار برای ترویج فرهنگ نماز است.

 

وی افزود: سال 94 با نام گرامی فاطمه زهرا (س) آغاز و به پایان رسید و این به معنای این است که مردم یک سال با نام این بانوی گرامی الفت داشته‌اند.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان خواستار مشارکت دستگاه‌های مختلف به طور حقیقی و موثر در ترویج فرهنگ نماز شد تا فرهنگ نورانی نماز بیش از پیش در جامعه ترویج و حاکم شود.

 

وی به تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: نماز جماعت هر روز در 12 بوستان استان هرمزگان و مدارس محل اسکان مسافران نوروزی اقامه می شود.

 

حجت الاسلام فروزان‌نژاد همچنین بیان داشت: خیمه های نماز در ورودی تمامی شهرهای استان هرمزگان با همکاری سپاه برپا می شود.

 

وی از مسؤولان شهرداری بندرعباس خواست برای پخش نماز از بلندگوهای تعبیه شده در ساحل پشت ساختمان قدیم استانداری تا بازار بندرعباس امکانات لازم را فراهم آورد.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان در پایان با بیان اینکه استان هرمزگان با نام و نماد بازارهای تجاری و گردشگری شناخته شده است تصریح کرد: باید با استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی وجهه معنوی استان را در قالب فعالیت‌های ترویج فرهنگ نماز به مردم معرفی کرد.

 

سپس در ادامه، جاسم جادری استاندار هرمزگان، توسعه و ترویج صحیح و کارآمد فرهنگ نماز را نیازمند تشکیل کارگروه‌های تخصصی دانست و گفت: اقامه نماز و اهمیت جایگاه این فریضه الهی باید در بین مردم نهادینه شود.

 

وی به وظایف مسؤولان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز اشاره کرد و اظهار داشت: علیرغم اینکه مسؤولان در این زمینه مسؤولیت دارند ولی باید امور را به بخش مردمی واگذار کرد.

 

استاندار هرمزگان در ادامه بر تبیین آثار و برکات نماز از سوی صدا و سیما تاکید‌ کرد و بیان ‌داشت: باید در راستای توسعه و ترویج فرهنگ برنامه‌های قوی اجرا شود.

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اهمیت ترویج نماز، استانداری این آمادگی را دارد که نشست شورای ادارای استان را به طور اختصاصی به امر نماز و فرهنگ نماز اختصاص یابد.

 

وی، توسعه و ترویج صحیح و کارآمد فرهنگ نماز را نیازمند تشکیل کارگروه‌های تخصصی دانست و ابراز داشت: اقامه نماز و اهمیت جایگاه این فریضه الهی باید در بین مردم نهادینه شود.

 

جادری در ادامه بیان کرد: باید فعالیت و تبلیغات موثری را در رابطه با نماز در جهت ترویج فرهنگ اقامه این فریضه الهی انجام داد.

 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، اقامه نماز را فلسفه تشکیل جمهوری اسلامی دانست و گفت: با توجه به اهمیت و اهتمام مقام معظم رهبری به این امر مهم باید این دغدغه جدی گرفته شود.

 

جادری با اشاره به نقش نماز در مصونیت جامعه، مهم‌ترین راهکار برای مقابله با ناهنجاری‌ها و چالش‌های اجتماعی را ترویج فرهنگ نماز عنوان‌کرد.

 

استاندار هرمزگان در ادامه تاکید کرد: در سال آینده فرصت خوبی برای تبیین و تعمیق فرهنگ نماز در استان فراهم است که باید به نحو احسن از این فرصت استفاده کرد.

 

وی تصریح‌کرد: بخشی از کار تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز بر عهده بخش فرهنگی سپاه است، بنابراین برپایی خیمه‌های نماز برای نوروز امری مهم و قابل اعتناست که این نهاد برعهده دارد.

 

جادری در بخش دیگری از سخنان خود، راه‌اندازی و تشکیل کمیته تبلیغات و فضاسازی نماز را از جمله پیشنهادات ارائه شده از سوی ستاد اقامه نماز استان نام برد که می‌توان بر روی آن و دیگر کمیته‌ها تمرکز کرد./851/202/ب1

ارسال نظرات