۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۲۲۰۸۲
استاد حوزه علمیه قم:

راه برخورد با دشمن تعامل و کوتاه آمدن از آرمان ها نیست

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: براساس متون دینی و اسلامی راه برخورد با دشمن تعامل و کوتاه آمدن از آرمان ها نیست؛ بنابراین لازم است مسؤولان در سمت و مواضع خود ادبیات مقابله با دشمن را رعایت کنند و مبادا در مقابل دشمن کوتاه بیایند.
حجت الاسلام شيخ بهايي

حجت الاسلام احمد شیخ بهایی، استاد حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با انتقاد از عملکرد برخی از افراد در قضیه تخریب شورای نگهبان، گفت: برخی دست از تخریب شورای نگهبان بر نمی دارند و همواره به دنبال تنش و آب به آسیاب دشمن ریختن هستند.


وی افزود: برخی با بی توجهی به نتیجه سخنان خود و برخی نیز با آگاهی از نتیجه فاسد کار خود به دنبال روحیه دادن به دشمنان و امید دادن به آنان هستند؛ همه این اشخاص خطا کار هستند و باید به سخنان رهبری توجه کنند و نسبت به نتیجه فاسد کار های خود روشن شوند.


تاریخ انقضای دعوا بر سر کار شورای نگهبان تمام شده است
این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: همین بی موالاتی برخی از اشخاص سبب شده که رهبری در هر فرصتی خطر این اشخاص را بیان کنند و نسبت به آنان تذکر دهند.


حجت الاسلام شیخ بهایی گفت: تاریخ انقضای دعوا بر سر کار شورای نگهبان تمام شده است و اشخاص و گروه ها اگر هم اعتراضی دارند، تنها راه رسیدگی قانون است.


وی با اشاره به آثار زیان بار فتنه 88، گفت: فتنه سرمایه حضور حداکثری مردم را در انتخابات 88 خنثی کرد؛ این حضور حداکثری سبب نا امیدی دشمنان و استکبار، موجب قدرت و صلابت جمهوری اسلامی در منطقه بود؛ اما برخی با اشتباه محض ثمرات بزرگ حضور ملت را نابود کردند و سبب نا امنی و خشنودی دشمنان شدند.


هوا و هوس و بدعت، دو منشأ فتنه
وی با اشاره به روایاتی از امیرمومنان علی(ع) به زیربنای فتنه گری اشاره کرد و گفت: فتنه دو منشا دارد؛ هوا و هوس و دیگری بدعت.


این استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی در سال 88 به دنبال تغییر قوانین مملکت بودند و با تمام توان خود سعی داشتند از هر راهی و با هر وسیله ای بدعت های غیر قانونی ایجاد کنند.


وی یادآور شد: منشأ دیگر فتنه مشکلات اخلاقی و هوس است؛ در سال 88 برخی با لجبازی و اخبار دروغ و با هدف رسیدن به مقاصد شوم خود با دشمنان این ملت همراه شدند و زمینه آشوب، نا آرامی و فتنه را در کشور ایجاد کردند.


حجت الاسلام شیخ بهایی اظهار داشت: فتنه 88 دشمن را امیدوار کرد؛ چرا که دشمنان این ملت به سبب حضور حداکثری مردم در انتخابات ناامیدی خود را از مردم و انقلاب اعلام کرده بودند؛ اما برخی از عناصر داخلی عرصه را فراهم کردند و با فتنه گری دشمن را امیدوار کردند.


خواص امت مراقب منشأهای فتنه گری باشند
وی افزود: مردم و خواص جامعه باید مواظب باشند و مبادا با اخبار دروغ و بی بصیرتی فریب دام های استکبار را بخورند و با بی توجهی دست به حرکات و سخنان غلط بزنند و آب به آسیاب دشمن بریزند.


این کاندید مجلس خبرگان رهبری در انتخابات 7 اسفند با اشاره به سخنان رهبری در آخرین دیدار ایشان با اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: رهبری فرمودند: خبرگان آینده ملت باید بدانند که انقلاب بودن و انقلابی عمل کردن نیاز به مجاهدت و تحمل فشار دارد؛ بنابراین لازم است پافشاری کرده و در راه این انقلاب با حرکت جهادی اعلام موضع کنند.


وی تاکید کرد: براساس آیات قرآن و سخنان اهل بیت لازم است خبرگان ملت در مقابل دشمنان و مستکبران عالم با غلظت رفتار کنند و در مواقع نیاز با اعلام موضع صریح، محکم و مناسب یار رهبری و انقلاب باشند.


رهبری علمدار میدان مبارزه با دشمن است
حجت الاسلام شیخ بهایی گفت: براساس متون دینی و اسلامی راه برخورد با دشمن تعامل و کوتاه آمدن از آرمان ها نیست؛ بنابراین لازم است خبرگان ملت در سمت و مواضع خود ادبیات مقابله با دشمن را رعایت کنند و مبادا در مقابل دشمن کوتاه بیایند.


وی گفت: مهم ترین نتیجه انقلابی عمل کردن خبرگان ملت، در انتخاب رهبری بصیر، انقلابی و تواناست؛ زیرا رهبری علمدار میدان مبارزه با دشمن است و ضعف او موجبات تهدیدهای دشمن را فراهم می کند و نتیجه این کوتاهی ها تهدید کشور و تضعیف انقلاب و اسلام است.


این استاد حوزه علمیه با اشاره به اولویت اقتصاد مقاومتی، گفت: دولت و مجلسیان موظف اند که بر اساس فرمایشات رهبری حرکت کشور را به سمت اقتصاد درون زا و یا اقتصاد مقاومتی فراهم کنند و کوتاهی در این وظیفه مهم هرگز قابل بخشش نیست.


وی تاکید کرد: پیگیری مطالبات رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی بر عهده دولت و مجلس است و لازم است آنان در قانون گذاری و اجرای قانون این مسأله مهم را پیگیری کنند.


حجت الاسلام شیخ بهایی تصریح کرد: عملکرد دولت در بحث اقتصاد مقاومتی ضعیف است و متاسفانه اثر قابل ملاحظه ای مشاهده نمی شود.


وی با اشاره به وظیفه مسؤولان و دولت مردان در مسأله مصون سازی فرهنگی، گفت: لازم است باور و دغدغه فرهنگ ایجاد و یا تقویت شود و سپس تبدیل به گفتمان شود.


این استاد حوزه علمیه ادامه داد: وقتی مسأله ای گفتمان شد و تبدیل به یک مطالبه عمومی شد، شکل اجرایی به خود خواهد گرفت و به یقین در مرحله اجرا توفیق بیشتری خواهد داشت.


وی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی این است که در بحث فرهنگ، دغدغه قابل توجهی از دولتمردان مشاهده نمی شود و مسؤولان کمتر به مسایل فرهنگی اهمیت می دهند.


این فعال فرهنگی گفت: دولت باید در مسایل فرهنگی عزم و اراده نشان دهد و فضای مناسبی را برای کار فرهنگی ایجاد کند.


حجت الاسلام شیخ بهایی در پایان گفت: تاسف بار است که بگوییم نسبت به دولت در مسأله فرهنگ دل سرد و امیدوار نیستیم و به یقین با این وضع موجود حرکت جدی و قوی شکل نخواهد گرفت./9701/302/ب1

ارسال نظرات