۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۳۲۲۱۳۷
آیت الله حیدری:

ماهیت ضد دینی و ضد ولایی جریان های مخالف تفکر انقلابی تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با بیان این که تفکر غیر انقلابی سبب خمودگی، هدر رفتن نیروها و عقب نشینی در برابر سلطه جهانی می شود، گفت: اگر سلطه جهانی در برابر خود مقاومتی نبیند اساس اسلام را از بین می برد.
آيت الله حيدري  آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه گفت: اصولا حکت و پیشرفت اسلام و احیای اسلام ناب محمدی در این زمان که خوشبختانه دنیا را فرا گرفته و سبب بیداری مسلمانان و تقویت روحیه ایستادگی امت اسلام در برابر کفر شده مرهون تفکر انقلابی مطرح شده از سوی امام خمینی(ره) و قیام حوزه علمیه است.


وی افزود: پویایی و پیشرفت حوزه متوقف بر پویایی و پیشرفت انقلاب است و هم پویایی انقلاب متوقف بر پیشرفت حوزه علمیه است، حوزه ای می تواند به انقلاب و نشر اسلام کمک کند که از تفکر انقلابی برخوردار باشد، تفکری که به امت انرژی، نشاط و تحرک می دهد.


امام جمعه موقت اهواز با بیان این که تفکر غیر انقلابی سبب خمودگی، هدر رفتن نیروها و عقب نشینی در برابر سلطه جهانی می شود، اظهار داشت: اگر سلطه جهانی در برابر خود مقاومتی نبیند اساس اسلام را از بین می برد.


وی ادامه داد: زمانی که اساس اسلام در معرض خطر قرار گرفت اصلا حوزه علمیه ای نمی ماند تا تفکری داشته باشد؛ بنابراین حیات حوزه علمیه، پیشرفت و حیات اسلام متوقف بر تفکر انقلابی است، بدون تفکر انقلابی هیچ چیز قابل تداوم و پیشرفت نیست از این رهگذر رهبر معظم انقلاب صریحا فرمودند که حوزه همانند قبل باید انقلابی بماند.


آیت الله حیدری با اشاره به وظیفه نهادهای حوزوی همانند جامعه مدرسین برای مقابله با خطر انقلاب زدایی از حوزه علمیه ابراز داشت: اولا این نهادها باید خود تفکر انقلابی را تبیین کنند یعنی اساس و مبانی فکری که این تفکر انقلابی بر آن استوار است باید از طریق ادله اربعه و تحلیل های سیاسی و اجتماعی گوناگون تبیین شود.


وی عنوان کرد: موانع تفکر انقلابی و جریان هایی که تفکر انقلابی را به چالش می کشند باید شناسایی شده، درباره آن ها روشنگری شود و خطرات آن را گوشزد کنند؛ به عنوان مثال تشیع لندنی و تفکر حجتیه ای و تفکرات همانند آن ها به عنوان جریان ها مخالف تفکر انقلابی هستند.


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ماهیت ضد دینی و ضد ولایی جریان های مخالف تفکر انقلابی باید روشن شود و سوء استفاده ای که دشمنان اسلام از این جریانات انجام می دهند نیز باید افشا کنند.


وی اضافه کرد: این نهادهاباید سعی کنند که نسل نو حوزه را بر اساس تفکر انقلابی و ولایی پرورش دهند و زیرساخت های مناسب را برای این کار باید فراهم کنند تا تضمینی برای تداوم تفکر انقلابی باشد./1323/ت302/ج1

ارسال نظرات