۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۲۲۱۵۲
آیت الله خاتمی:

پیامد کمرنگ شدن شور انقلابی در حوزه علمیه آسیب به انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان با تأکید بر این که همه از جمله بزرگان و زعما و همچنین اساتید باید مراقب کنند که شور انقلابی در حوزه علمیه بماند، گفت: پیامد کمرنگ شدن شور انقلابی در حوزه های علمیه آسیب به اصل انقلاب اسلامی است.
سيد احمد خاتمي

آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه، گفت: دغدغه مقام معظم رهبری در دیدار مجمع نمایندگان طلاب دغدغه ای کاملا بجا است.


وی افزود: هر کسی که یک نگاه اجمالی به صحن حوزه بیندازد می بیند که آن شور و هیجان مقدس انقلابی که در شأن حوزه علمیه قم و همانند اول انقلاب باشد وجود ندارد، البته بدنه طلاب بدنه ای انقلابی است؛ همان بدنه ای است که در 19 دی سال 1356 بود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر از این بدنه بگذریم آن شور مقدسی که از سال 1356 و نیز سال های اول انقلاب در بزرگان و اساتید بود حقیقت این است که دیده نمی شود، البته نباید از این واقعیت گذشت که زعمای حوزه علمیه که مراجع تقلید هستند همگی بی تردید تضعیف نظام اسلامی را حرام می دانند.


وی ادامه داد: بسیاری از زعما تقویت نظام را نیز واجب می دانند، این مبنایی است که بنده خود از این بزرگان و زعما شنیده ام؛ از زعمای حوزه که داخل بدنه و اساتید می شویم باید بپذیریم که نسلی از اساتید جوان وفادار به انقلاب در عرصه استادی مشغول به فعالیت هستند.


نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کسانی که در این عرصه ضدیت با انقلاب داشته باشند و به صراحت موضع بگیرند بسیار محدود و معدود هستند، ابراز داشت: از حوزه علمیه ای که پدید آورنده موج انقلاب بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری حرکت مقدس امام راحل توسط این حوزه علمیه به بار نشست انتظار بیشتری وجود دارد.


وی عنوان کرد: همه از جمله بزرگان و زعما و همچنین اساتید باید مراقبت کنند که شور انقلابی در حوزه علمیه بماند، پیامد کمرنگ شدن شور انقلابی و این حماسه آسیب به انقلاب اسلامی است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات