۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۲۲۱۸۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تشریح کرد؛

برنامه‌ها و خدمات فرهنگی طرح آرامش بهاری برای زائران امامزادگان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با تشریح برنامه‌های فرهنگی طرح آرامش بهاری در ایام نوروز، از راه‌اندازی غرفه‌های گفتمان دینی، پاسخگویی به سؤالات شرعی، غرفه عفاف و حجاب، غرفه کودکان، غرفه چند رسانه‌ای و غرفه همه واقف باشیم برای ترویج فرهنگ وقف خبر داد.
سيد اسماعيل حسيني مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی طرح آرامش بهاری را از مصادیق جهاد فرهنگی دانست و گفت: 5 سال است که در سازمان اوقاف با تدبیر نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف طرح آرامش بهاری در ایام نوروز برای زائران و مسافران در امامزادگان برگزار می شود.


وی افزود: در سال گذشته این طرح در سراسر کشور با توفیقات خوبی مواجه شد و بر اساس آمارهایی که از استان های گوناگون گرفته شد حدود 60 میلیون نفر زائر در امامزادگان حضور پیدا کردند، مردمی که ممکن است محکم ترین ارتباط معنوی آن ها با پروردگار همین فرصت حضور در امامزادگان باشد و شاید کمتر با مسجد و سایر مراکز مذهبی ارتباط دارند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که در سال جاری پیش بینی می شود که همین جمعیت بلکه بیشتر در امامزادگان حضور پیدا کنند، اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور در استان قم نیز  قرار است 22 خیمه معرفت با حضور بیش از 80 نفر از مبلغان بر پا شود.


وی ادامه داد: غرفه های گوناگون از سوی این مبلغان متخصص راه اندازی شده و خدمات فرهنگی به زائران ارائه می شود؛ غرفه گفتمان دینی، پاسخگویی به سؤالات شرعی، غرفه عفاف و حجاب، غرفه کودکان، غرفه چند رسانه ای و غرفه همه واقف باشیم برای ترویج فرهنگ وقف راه اندازی خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان این که در سال جاری با همکاری خوب تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در حرم حضرت معصومه(س) نیز دو خیمه معرفت برای زائران راه اندازی شده است، ابراز داشت: در مسجد مقدس جمکران نیز با همکاری اوقاف و تولیت مسجد برپا خواهد و خدمات فرهنگی با زائران ارائه می شود.


وی عنوان کرد: از استعداد و ظرفیت امامزادگان برای اسکان زائران استفاده می شود، در سطح کلان نیز حدود 6 هزار نفر از مبلغان در سراسر کشور در آستان مقدس امامزادگان به تبلیغ می‌پردازند که 2 هزار و 400 نفر از این مبلغان از حوزه علمیه قم اعزام می شوند و 3 هزار و 600 نفر از مبلغان نیز از نیروهای بومی محسوب می شوند که در امامزاده ها به فعالیت خواهند پرداخت.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: بیش از هزار امامزاده در سطح کشور ظرفیت اسکان زائران را دارد و در شهر مقدس قم نیز امامزادگان آماده اسکان زائران هستند و امیدواریم که با همت عزیزان انسال نیز آرامش بهاری به خوبی برگزار شود؛ از 28 اسفند تا 16 فروردین این طرح برگزار خواهد شد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات