۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۲۲۱۹۱
مدیر مدرسه علمیه امام هادی اهواز:

خصومت آمریکا با ایران، تنها با دست کشیدن ما از انقلاب پایان می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز گفت: در زمان کنونی آمریکا با انقلابی ماندن ملت ایران مشکل دارد و در صورت دست کشیدن از آرمان های انقلاب اسلامی و فقدان روحیه انقلابی، خصومت آمریکا با ما پایان می یابد.
استکبار ستيزي

حجت الاسلام سید محمدرضا حسن زاده، مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نقش روحانیت و حوزه های علمیه در پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: روحانیت همیشه رهبری مردم را بر عهده داشته و حوزه های علمیه پس از غیبت امام زمان(عج) نقش محوری و رهبری دینی خود را ایفا کرده اند.

 

مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز با اشاره به این که پس از انقلاب اسلامی حوزه به ویژه حوزه علمیه قم رهبری سیاسی را افزون بر رهبری دینی عهده دار شده است، خاطرنشان کرد: روحانیت و در رأس آنها مرجعیت همچون امام خمینی(ره) رهبری سیاسی را بر عهده گرفتند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به نگاه مردم در نظام اسلامی به حوزه ها و نقش فعال آنها و ادامه دار بودن رهبری سیاسی گفت: حوزه ها اگر از نقش انقلابی خود فاصله بگیرند بالتبع مردم نیز از انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل(ره) فاصله خواهند گرفت.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: انقلاب زدایی حوزه ها از سال 42 که روحانیت و حوزه وارد عرصه های سیاسی شد، آغاز و روحانیانی به مخالفت حضور روحانیت و حوزه در فعالیت های سیاسی پرداخته و تشکیل حکومت اسلامی را وظیفه امام معصوم دانسته و رهبری دینی و فقهی و زندگی شخصی مردم را وظیفه خود قلمداد کرده و از دخالت در زندگی اجتماعی مردم  منع کردند.

 

حجت الاسلام حسن زاده با بیان این که انقلاب زدایی از آن زمان ها آغاز گشته و بزرگانی از روی تقوا و یا بدون آگاهی عدم ورود روحانیت و حوزه به عرصه های سیاسی را خواستار بودند، ابرازداشت: انقلابی بودن و انقلاب انجام دادن فضیلت است؛ اما مهمتر از آن انقلابی ماندن است.

 

مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز با اشاره به این که در راه تحقق انقلاب اسلامی تلاش هایی صورت و شهیدانی تقدیم شد، اظهار داشت: حفظ آرمان های انقلاب اسلامی و باقی ماندن بر آنها به معنای انقلابی ماندن است و این همان نکته ای است که رهبر معظم انقلاب در سخنان خود از تلاش برای زدودن آن در حوزه ها سخن گفتند.

 

این مقام مسؤول در ادامه گفت: انقلاب زدایی از حوزه ها دلایل متعددی همچون غرض ورزی های شخصی و سیاسی، از دست دادن جایگاه و مقام، عدم تحقق خواسته ها و ایده ها با انقلابی ماندن حوزه ها دارد و این گونه افراد ناخواسته سخن استکبار و دشمنان انقلاب اسلامی را بر زبان می آورند.

 

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به دشمنی و خصومت آمریکا با انقلاب اسلامی، تصریح کرد: در زمان کنونی نیز آمریکا با انقلابی ماندن ملت ایران مشکل دارد و در صورت دست کشیدن از آرمان های انقلاب اسلامی و فقدان روحیه انقلابی، خصومت آمریکا با ما پایان می یابد./9456/302/ب1

ارسال نظرات