۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۳۲۲۲۱۷
آیت‌الله نعیم آبادی با تأکید بر ضرورت تقویت تفکرات امام در حوزه علمیه:

باید با تفکرات مخالف اندیشه‌های امام راحل به صورت علمی برخورد شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس بر تقویت اندیشه های ناب امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان مبین اندیشه های خالص امام راحل در حوزه ها تاکید کرد و گفت: باید با تفکرات غیر از اندیشه های امام راحل به صورت علمی برخورد شود.
آيت الله نعيم آبادي، نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: حرکت های ضد رژیم دارای سابقه ای نسبتا طولانی در ایران بود، اما عدم اعتقاد قلبی مردم به این گونه حرکات به دلیل مشکوک و انحرافی بودن سبب بی نتیجه ماندن این حرکت ها شد.

 

وی افزود: فریاد امام خمینی(ره) که مبنی بر حاکمیت اسلام و مبارزه با کارهای ضد اسلام بود به دل مردم نشست و مردم به محض شنیدن صدای امام راحل به خواسته ایشان لبیک گفتند.

 

امام جمعه بندرعباس در ادامه، قم و روحانیت را مادر انقلاب خواند و تصریح کرد: آن چیزی که صدای امام راحل را به گوش مردم رساند حوزه های علمیه بود.

 

وی گفت: همانطور که انقلاب شکوهمند اسلامی به واسطه مرجعیت و طلاب به پیروزی رسید، استقرار و تداوم آن نیز در گرو حفظ و سلامت همین دو موضوع است.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به رابطه مستقیم حوزه و انقلاب ابراز داشت: تا زمانی که فضای کنونی حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم حفظ شود انقلاب نیز از هر گونه گزند محفوظ و مصون می ماند.

 

وی اضافه کرد: اگر نگرش حوزه علمیه قم تغییر کند و نفوذکنندگان به درون حوزه نفوذ کنند با رواج افکار انحرافی خود قصد جنگیدن با اصل و مبانی انقلاب را دارند.

 

آیت الله نعیم آبادی در ادامه تاکید کرد: اعتقادات ناسالم یک نفر ممکن است اذهان همه را تحت تأثیر قرار دهد بنابراین باید مواظب نفوذ افکار و عقاید ناسالم به درون حوزه های علمیه بود.

 

وی از وحدت به عنوان یکی از مبانی مهم انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: اتحاد بین مسلمانان شیعه و سنی ایران در منطقه و جهان زبانزد است و فرق اسلامی و تشیع وحدت را مهم ترین عامل پیروزی خود می دانند.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: اگر فردی وحدت بین امت اسلامی را زیر سوال ببرد و از هفته وحدت به عنوان هفته برائت یاد کند و سپس از قم این عبارت، ناخواسته از زبان طلبه نپخته جوان در جای دیگری منتقل شود گام اول برایضربه زدن به انقلاب اسلامی برداشته و این اول راه آسیب رساندن به نظام و انقلاب است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: بنابراین باید اندیشه های ناب امام راحل در حوزه های علمیه شکل بگیرد و همان جریان هایی که امام راحل با قدرت کنار زد باید کنار زده شوند تا انقلاب پابرجا بماند.

 

امام جمعه بندرعباس بر تقویت اندیشه های ناب امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان مبین اندیشه های خالص امام راحل در حوزه ها تاکید کرد و گفت: باید با اندیشه هایی غیر از اندیشه های امام راحل به صورت علمی برخورد شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: اساتید و اندیشمندان حوزه دین مراقب خطرات مکاتب نوظهور که در سایه دین نظام را تهدید می کند باشند./851/302/ب1

ارسال نظرات