۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۲۲۳۰۵

برگزاری مراسم سال تحویل در امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال 1395 و مناجات با درگاه الهی در محل امامزادگان و بقاع متبرکه استان آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.
حجت الاسلام وحدت مشهوري، معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به برنامه های نوروزی و فرهنگی، اظهار داشت: مراسم آغاز سال 1395 و مناجات با درگاه الهی در محل امامزادگان و بقاع متبرکه استان آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

 


وی از غبارروبی تمامی امازادگان استان در آستانه عید نوروز خبر داد و گفت: می‌خواهیم امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان را به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز و حضور خیلی از زائران در این مکان های مقدس غبارروبی و به قول معروف خانه تکانی کنیم.

 


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که هیأت امنای  امامزادگان و عموم مردم به دنبال میزبانی شایسته از زائران هستند، ‌افزود: امامزادگانی که طرح آرامش بهاری در آن اجرا خواهد شد، برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه غبارروبی می شوند.

 


حجت‌الاسلام مشهوری با اشاره به امامزادگان شاخص استان تصریح کرد: امامزادگان سید محمد کججانی، سید حمزه، سید ابراهیم مراغه ای، اسماعیل میانه، سید محمد نوجه مهر و صوفیان از جمله امامزاده هایی است که تا عید نوروز غبارروبی و عطرافشانی انجام می شود.

 


وی با بیان اینکه مراسم تحویل سال در امامزادگان برگزار می شود، اظهار کرد: برنامه شاخص لحظه تحویل سال در امامزاده سید حمزه برگزار می شود که به صورت زنده نیز از شبکه سهند صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی پخش می شود.

 


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: سخنرانی، قرائت دعای تحویل سال و پخش بیانات مقام معظم رهبری از جمله برنامه هایی است که در لحظات تحویل سال جدید در امامزاده سید حمزه برگزار می شود./935/302/ب1

ارسال نظرات