۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۳۲۲۳۶۷
حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری:

آیت الله اعتمادی اهتمام ویژه‌ای به تدریس و مباحثه داشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با بیان این که آیت الله اعتمادی به تدریس و مباحثه اهتمام ویژه‌ای داشت، گفت: بسیاری از شاگرادان وی از علمای تراز اول حوزه‌های علمیه و مسؤولان نظام بودند، اما این استاد با وجود مشکلات فراوان در زندگی، هیچ زمانی از آنها تقاضایی نکرد.
حجت الاسلام سيد مرتضي صالحي خوانساري

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، در مراسم هفتمین شب درگذشت آیت الله مصطفی اعتمادی تبریزی، استاد برجسته حوزه‌های علمیه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به ضرورت حفظ علم و تقوا اشاره کرد و گفت: مؤمن بدون علم بهر‌‌ه‌ای برای جامعه ندارد و عالم بی‌تقوا برای جامعه خطرناک است، اما جمع میان ایمان و علم سبب افزایش حکمت در انسان می‌شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری بیان کرد: علم تنها متون در کتاب و دروس حوزوی نیست، بلکه این متون تابلو و علامتی برا رسیدن به علم واقعی و الهی است، بنابراین نباید علم و دانش فرد سبب فخر فروشی به دیگران شود.

 

وی با بیان سخنی از حضرت عیسی بن مریم(ع) درباره علم، گفت: این پیامبر در سفارشی بیان کرده است که علم در آسمان و زمین نیست، بلکه علم در قلب‌های انسان‌ها جای دارد و هر فردی که در رفتار خویش به آداب و اخلاق الهی پایبند شود، علم واقعی به درون وی راه می‌یابد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تا کنون انسان‌ها شناخت مناسبی از رفتار خویش پیدا نکرده‌اند و به علم واقعی نرسیده‌اند، افزود: انسان‌ها تا به شناخت کاملی از خویش نرسند و معرفت درونی به اخلاق الهی پیدا نکند، نمی‌تواند به علم و حکت الهی برسد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری در بخش دیگر از سخنانش سیره علمی و اخلاقی شخیصت آیت الله اعتمادی پرداخت و ابراز کرد: وی عالمی متواضع و زاهد بود و سیره رفتاری وی برای طلاب الگو بود.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که آیت الله اعتمادی دارای عزت نفس و مناعت طبع بالایی بوده است، افزود: بسیاری از شاگرادان وی از علمای تراز اول حوزه‌های علمیه و مسؤولان نظام بودند، اما این استاد با وجود مشکلات فراوان در زندگی خویش، هیچ زمانی از آنها تقاضایی نکرده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صالحی خوانساری با بیان این که آیت الله اعتمادی به تدریس و مباحثه اهتمام ویژه‌ای داشته است، گفت: هیچ زمانی درس این استاد برجسته حوزه‌های علمیه تعطیل نشده بود و حتی مراسم تشیع جنازه مادرشان را بعد از تدریس خویش برگزار کرد./998/202/ب2

ارسال نظرات