۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۴۰۸
خطیب جمعه نجف:

اجازه توهین به مقدسات و بسیج مردمی را نمی‎دهیم

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف خاطرنشان کرد که عراق خواستار جدایی از اتحادیه عرب نیست ولی اجازه توهین به بسیج مردمی را نمی دهد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، از رشد چشمگیر فهم سیاسی ملت عراق ابراز خرسندی کرد و گفت: تظاهرات و حضور سیاسی ملت عراق در عرصه‎های مختلف نشان دهنده رشد سیاسی، بیداری ملت، نظارت و توجه مرجعیت است.


وی  ازرشادت و شجاعت رزمندگان عراقی تمجید کرد و افزود: با توجه به حضور قهرمانانه مردم در جبهه‎های جنگ و ایستادگی در برابر دشمنان، نسبت به آینده عراق هیچ گونه نگرانی نداریم.


خطیب جمعه نجف
در بخشی دیگر خطبه‎های نماز جمعه بر ضروت آزادسازی منطقه بشیر از چنگال جریان تروریستی و تکفیری داعش تاکید کرد و اظهار داشت: نیروهای مسلح درحالی پیروزی‎های ارزشمندی در روزهای اخیر به دست آورده اند که عراق با مشکلات گوناگون دست و پنجه نرم می کند.


این روحانی عراقی بازگشت هزاران تن از آوارگان استان الانبار به خانه‎هایشان را ارزشمند و قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: حکومت عراق با توجه به بازگشت آوارگان به مناطق خود باید زمینه و شرایط مناسبی را برای زندگی آنان فراهم کند.


وی ادامه داد: مجامع و سازمان‎های بین المللی باید در کمک به آوارگان عراقی و بازسازی مناطق تخریب شده به دست تروریسم نقش تاثیرگذاری را ایفا کنند.


حجت الاسلام قبانچی با اشاره به سخنان ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق در اتحادیه عرب خاطرنشان کرد: عراق خواهان جدایی از اتحادیه عرب نیست ولی هیچ گاه تبعیض و توهین به مقدسات و توهین به بسیج مردمی این کشور در اتحادیه عرب را نمی پذیرد.


وی ادامه داد: دیپلماسی و سیاست خارجی عراق این است که همیشه در کنار کشورهای عربی و اسلامی باقی بماند و نقش تاثیر گذاری را در اتحادیه عرب داشته باشد.


خطیب جمعه نجف در بخش دینی خطبه‎های نماز جمعه از عتبه علوی به دلیل برگزاری موفقیت آمیز عزای شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تشکر و قدردانی کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات