۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۵۴۵
نقد و بررسی فیلم‌های آخرالزمانی؛

زامبی‌ها پروژه سیاه نمایی از آخرالزمان و اسلام هراسی رسانه‌ای در هالیوود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس عرصه دین و رسانه به سیاه نمایی رسانه‌ای و اسلام هراسی عمیق در فیلم‌های آخرالزمانی اشاره کرد و گفت: شواهدی وجود دارد که نمای خارجی و خیالی از تصویر رسانه‌ای زامبی‌ها، مسلمان‌ها هستند و غرب تلاش می‌کند با نگاه‌ ضد دینی و در جهت مبارزه با فراگیری اسلام، این دین نورانی و سعادت بخش را خانمان سوز و شیطانی جلوه دهد.
آسيب‌هاي آخرالزماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برنامه «آن سوی سراب» با موضوع نقد و بررسی فیلم‌های آخرالزمانی با حضور کارشناسان مذهبی و سینمایی همه روزه ساعت 23 در ایام نوروز از شبکه قرآن سیما پخش می‌شود که در این برنامه، فیلم «مگی» ساخته شده در سال 2015 به کارگردانی هنری هابسون نقد و بررسی شد.

 

حجت الاسلام ارجمندفر، استاد حوزه و دانشگاه به پروژه فیلم‌های آخرالزمانی در هالیوود اشاره و تصریح کرد: در فیلم «مگی» شاهد فراگیر شدن بیماری‌ها و تبدیل انسان‌ها به زامبی هستیم و مگی، شخصیت دختری است که پدرش از تغییر وی به زامبی رنج می‌برد.

 

وی یادآور شد: تولید این گونه فیلم‌ها با رویکرد آخرالزمانی از دهه پایانی قرن 20 آغاز شد و به گونه‌های مختلفی زامبی‌ شدن و توحش انسان به تصویر کشیده شد که ریشه این تفکر به اعتقاد گروهی از سیاه‌پوستان آفریقایی تبار ساکن سواحل دریای کارائیب برمی‌گردد.

 

کارشناس عرصه دین و رسانه به پیشگویی‌ یوحنا در آخرین کتاب مقدس مسیحیان و ریشه الهیاتی این تفکر اشاره و تأکید کرد: این تفکر به الهیات مسیحی و حوادث پیش از ظهور مسیح برمی‌گردد و بلاهایی که از آسمان بر زمین جاری می‌شود که طبق کتاب مقدس، خداوند از میان انسان‌ها، 124 هزار یهودی و از هر قبیله 12 هزار نفر را جدا می‌کند و هفت جام عظیم بلا را بر زمین نازل می‌کند که باعث انواع بیماری‌های سخت و مرگ انسان‌ها می‌شود.

 

وی با اشاره به جلوه‌های تصویری و رسانه‌ای سیطره شیطان بر زمین در این گونه فیلم‌ها، تصریح کرد: در الهیات مسیحی، یهودی، آخر دوران و پیش از ظهور مسیح، عصری است که شیطان بر زمین سیطره پیدا می‌کند و سایه نحس و ظلمانی‌اش بر جهان گسترده می‌شود، بنابراین طوق بردگی و بندگی شیطان بر گردن بشریت افکنده می‌شود و جهان را توحش و تمتعات شیطانی فرا می‌گیرد.

 

حجت الاسلام ارجمندفر خاطرنشان کرد: از آنجا که جلوه‌های شیطانی در جهان ناکام مانده است و بشریت به صورت ذاتی و فطری از اعمال انسانی حمایت می‌کند، این گونه الگوها و نمادهای شیطانی در جهان فراگیر نبوده که در حال حاضر تلاش می‌شود با ابزار رسانه و جلوه‌های تصویری این فراگیری در عالم به وجود آید.

 

وی یادآور شد: نمای خارجی، الگوی تاریخی و سینمایی شیطان در فیلم‌های آخرالزمانی، زامبی‌ها هستند، همان گونه که در این فیلم‌ها بشریت به صورت فراگیر به سرنوشت محتوم و غیر ارادی مجبور است و در این فیلم‌ها اثری از خداوند و تأثیر دعای بندگان برای درمان و حل مشکلات وجود ندارد و بیشتر به جلوه‌های زمینی و راه‌های معمولی درمان و رفع مشکلات نیز تأکید می‌شود.

 

کارشناس عرصه دین و رسانه به سیاهنمایی رسانه‌ای و اسلام هراسی عمیق در فیلم‌های آخرالزمانی اشاره و تصریح کرد: شواهدی وجود دارد که نمای خارجی و خیالی از تصویر رسانه‌ای زامبی‌ها، مسلمان‌ها هستند و غرب تلاش می‌کند با نگاه‌ ضد دینی و در جهت مبارزه با فراگیری اسلام، این دین نورانی و سعادت بخش را خانمانسوز و شیطانی جلوه دهد.

 

وی تأکید کرد: آخرالزمان در دین مبین اسلام، دورانی است که حیات نورانی و پاک به همه انسان‌ها عرضه می‌شود و بشریت با بیان امام معصوم(ع) با پرتو نورانی قرآن و اسلام ناب، آشنا می‌شود و از آموزه‌های اسلام در سراسر جهان، استقبال می‌شود و انسان‌ها به حیات طیبه و کرامت انسانی دست پیدا می‌کنند.

 

در ادامه دکتر آزاد، استاد دانشگاه به موضوع انسان و دغدغه بشر امروز اشاره کرد و گفت: بشر در جهان مدرن، خودش را گم کرده است و با غفلت از ویژگی‌های انسانی و با ترس و وحشت زندگی در دنیای مدرن در برخی از موارد به صفات حیوانی نزدیک می‌شود.

 

وی تأکید کرد: در بستر فرهنگی و اسلامی، پاسخ بسیاری از دغدغه‌های انسان امروز داده شده است و انسان می‌تواند در سخت‌ترین شرایط با خداوند به آرامش برسد و این غفلت و ناآگاهی از حقایق هستی، طاعون بزرگی است که جهان امروز را فرا گرفته است.

 

این منتقد سینما یادآور شد: در فرآیند پایانی فیلم و هنگامی که «مگی» به زامبی تبدیل می‌شود، مگی برای نجات خودش و رهایی پدر و مادرش از رنج زامبی‌ شدنش به خودکشی متوسل می‌شود.

 

وی افزود: این نگاه تسلیم شدن و جبرگرایی رسانه‌ای نسبت به حوادث آینده و وقایع جهان،‌ ناظر به مسائل اجتماعی در جهان امروز است و غرب با ابزار رسانه در همین جهت تلاش می‌کند./908/202/ب2

ارسال نظرات