۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۳۲۲۶۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

زنده شدن زمین مرده در بهار روایتگر حیات مجدد انسان در آخرت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: قرآن کریم می‌فرماید همانگونه که بیابان‌های خشک را حیات بخشیدیم دنیا و قیامت نیز همینگونه خواهد بود یعنی می‌گوید ما شما انسان‌ها را نیز مثل زمین مرده زنده می‌کنیم و قیامت را خواهید دید.
نوروز

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد سه‌شنبه شب (سوم فروردین ماه) در مراسم دعای توسل که در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد با بیان اینکه زمین نشاط خود را در روزهای آغازین سال به مردم نشان می‌دهد، اظهار کرد: ما ایرانیان همواره روز اول فروردین ماه را به عنوان نوروز باستانی جشن می‌گیریم و اسلام نیز با رسوماتی که معنادار، با مفهوم و عقلایی باشد هیچگاه مخالفت نکرده است چون اسلام در عصر و منطقه‌ای ظهور و بروز کرد که مردم آن فاقد ارزش‌ها بودند.

 

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام وقتی در سال هشتم هجرت مکه را فتح کرد به همراه امیرالمومنین(ع) بت‌های زیادی که در کعبه و مسجد الحرام بود را برای همیشه نباود کردند که این مسئله نشان داد اسلام از نظر اعتقادی مخالف اینگونه خرافه‌پردازی‌ها بوده است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد یادآور شد: در عصر جاهلیت پیش از اسلام آداب و رسوم خوبی مانند احترام فراوان به مهمان وجود داشت که اسلام این رسم پسندیده را امضاء کرد.

 

وی افزود: چهار عید فطر، مبعث، قربان و غدیر از جمله اعیاد بزرگ اسلامی که است و طبق روایات بزرگترین آنها عید غدیر خم است که در آن استمرار رسالت پیامبر با نسل امیرالمومنین(ع) شکل گرفته و تا به امروز نیز که حجت ما امام زمان(ع) می‌باشد ادامه داشته است.

 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: باید از عید نوروز بهره‌برداری خوبی داشته باشیم و خود را در این ایام آلوده به گناه نکنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد با اشاره به فرا رسیدن بهار طبیعت ابراز کرد: بارندگی و سرسبز شدن بیابان‌ها و کوه‌ها را خداوند در چند جای قرآن کریم بیان کرده است و فروردین و فصل بهار، در حقیقت یک تحول در طبیعت است.

 

وی با بیان اینکه زنده شدن زمین مرده، بیابان‌ها و جاده‌ها پیام روشنی دارد، اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید همانگونه که بیابان‌های خشک را حیات بخشیدیم دنیا و قیامت نیز همینگونه خواهد بود یعنی می‌گوید ما شما انسان‌ها را نیز مثل زمین مرده زنده می‌کنیم و قیامت را خواهید دید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نظری‌منفرد با اشاره به هدیه دادن در ایام نوروز، گفت: باید در این ایام به تهی‌دستان کمک کنیم چون یکی از اقدامات پسندیده که در روایات به آن اشاره شده این مسئله است. همچنین به انجام صله رحم نیز توجه داشته باشیم و قصد کنیم در دید و بازدیدهای سال جدید اهمیت زیادی به صله رحم که اسلام آن را عنوان کرده قائل شویم.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سعی کنیم در سال 95 گناهی نداشته باشیم، ابراز کرد: در مسجد مقدس جمکران تعهد دهیم پاک، با اخلاق و با ایمان باشیم و زندگی سالمی پیش رو قرار دهیم تا صمیمیت و لذت معنوی را دز زندگی‌مان ببینیم./907/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات