۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۳۲۲۶۳۱
مدیر فنی و مهندسی آستان مقدس قم خبر داد؛

برپایی غرفه نمایش نقوش اسلیمی و معماری دینی در حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ مدیر فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از برپایی غرفه نمایش نقوش اسلیمی و معماری دینی در نمایشگاه فاطمی حرم حضرت معصومه(س) در ایام تعطیلات عید خبر داد.
نمايشگاه فاطمي معماري اسلامي

محمود نژاد، مدیر فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برپایی غرفه نمایش نقوش اسلیمی و معماری دینی در نمایشگاه فاطمی حرم حضرت معصومه(س) در ایام تعطیلات عید خبر داد.


وی افزود: در راستای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تولیت آستان حضرت معصومه(س)در زمینه ترویج و گسترش هنر و معماری اسلامی در اماکن مقدس ائمه معصومین(س) تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا مجموعه ای از موضوعات هنری چون، سنگ تراشی، گچ بری، آینه کاری، کاشی کاری و معرق کاری در بناهای حرم مطهر حضرت معصومه(س) بکارگیری شود.

 

مدیر فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در نمایشگاه فاطمی مراحل کامل هنرها و معماری اسلامی بکارگیری شده در ساخت بناهای حرم مطهر، از صفر تا صد به صورت عملی، مکتوب و تصویری در معرض دید بازدیدکنندگان به ویژه اساتید دانشگاه و فرهیختگان علاقه مند به هنر و معماری قرار داده شده است.


محمود نژاد ادامه داد: هم اکنون به جز صحن های امام هادی(ع) که در حال تکمیل و بازسازی است و صحن فاطمی که در حال ساخت و توسعه است؛ تمامی صحن ها و رواق های حرم مطهر بطور کامل به بهره برداری زائران رسیده اگر چه بخش هایی از صحن فاطمی از جمله کتابخانه آن و بخشی از صحن آن از دو سال پیش در اختیار زائران قرار گرفته بود.

 

وی اظهار کرد: طرح سنگ تراشی نور سپید، شامل رحل و قرآن یکپارچه با خطاطی آقای کشفی و سنگ تراشی مجموعه ای از هنرمندان شیرازی اجرا و در ضریح شبستان نجمه خاتون قرار داده شده است که در صفحه سمت راست آن سوره حمد و در صفحه چپ سوره قدر و در حاشیه اسماء متبرک ائمه معصومین(ع) سنگ تراشی شده است.

 

شایان ذکر است، نمایشگاه فاطمی در صحن جامع فاطمی حرم حضرت معصومه (س) تا جمعه 13 فروردین صبح ها از ساعت 9:30 تا 14:30 و عصر ها از ساعت 16:30 تا 21 پذیرایی بازدیدکنندگان و زائران آستان بانوی کریمه است./968/302/ب2

ارسال نظرات