۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۳۲۲۶۶۴
آیت‌الله خاتمی:

شعار اقتصاد مقاومتی با نگاه جناحی ذبح می‌شود/ ملت ایران با مقاومت بر همه مشکلات غلبه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که منافع ملت و مصالح جامعه در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است، نگاه جناحی به شعار اقتصاد مقاومتی را ذبح کردن این شعار دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد را به گونه‌ای بسازیم که در تکانه‌ها نلرزد.
نماز جمعه تهران به امامت آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه تهران در سال جدید، با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: این شعار به فرموده مقام معظم رهبری باید یک گفتمان عمومی شود.

 
وی با بیان این‌که شعار اقتصاد مقاومتی تنها شعار امسال نیست و چند سال است که رهبر معظم انقلاب آن را مطرح می‌کنند، افزود: مدتی به امید برجام گذشت و قدری اقتصاد مقاومتی زمین ماند، اگرچه شعار فراوان بوده و بخش‌هایی از مقدمات هم فراهم شده است، اما رهبر انقلاب در انتظار اقدام عملی هستند.
 
 
خطیب نماز جمعه تهران تفسیر اقتصاد مقاومتی را مقاومت اقتصادی خواند و با اشاره به 10 راهکار اجرایی ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد را به گونه‌ای بسازیم که در تکانه‌ها نلرزد.
 
 
منافع ملت در تحقق اقتصاد مقاومتی است
وی رونق تولید را کلیدی‌ترین راهکار ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ کار و تلاش اظهار داشت: مقصود از کار حداقل در بخشی از جامعه، کار اداری و پشت میز نشینی است، باید در این فرهنگ تجدید نظر شود که کار تنها کار اداری و پشت میز نشستن نیست.
 
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که منافع ملت و مصالح جامعه در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است، نگاه جناحی به شعار اقتصاد مقاومتی را ذبح کردن این شعار دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند 60 درصد بنگاه‌های تولید یا تعطیل شده یا با ظرفت کم کار می‌کنند، اقتصاد مقاومتی آن است که بنگاه‌های تولیدی تعطیل شده احیا شود و بنگاه‌هایی که با ظرفیت کم کار می‌کنند به ظرفیت کامل برسند.
 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود 12 فروردین‌ماه را روز عید جمهوری اسلامی ایران و حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی را در این روز بی‌سابقه خواند و گفت: مردم روز دوازدهم فروردین پای صندوق‌های رأی آمدند و 98 درصد به نظام جمهوری اسلامی ایران رأی دادند و مردم‌سالاری دینی شکل گرفت.
 
 
بخش دیگری از سخنان امام جمعه موقت تهران به تبیین دو طرح تفکر از آغاز نظام اسلامی ایران اختصاص داشت که وی ابراز کرد: یک طرح فکر آن است که نظام اسلامی ایران مانند حکومت‌های دیگر باید با همه ارتباط برقرار کند و دیدگاه دیگر آن است که یک حکومت اسلامی و انقلابی شکل گرفته که مانند دیگر حکومت‌ها نیست.
 
 
ملت ایران با مقاومت بر همه مشکلات غلبه می‌کند
وی با بیان این‌که طرفداران دیدگاه نخست اسلام را تشریفاتی و در حاشیه زندگی می‌دانند و معتقد به تفکر سکولار هستند که با دخالت دین در امور جامعه مخالفت می‌کنند، گفت: فلسفه تشکیل نظام آوردن اسلام به صحنه است.
 
 
آیت‌الله خاتمی با اشاره به این‌که صاحبان تفکر نخست می‌گویند که شعار مرگ بر آمریکا را رها کنید و تسلیم آنها شوید، دو راهی مدنظر مقام معظم رهبری یا تسلیم و یا تحمل فشار و مشکلات را یادآور شد و تصریح کرد: آمریکا و ایادی آن بدانند که ملت سلطه‌ناپذیر ایران پرورش یافته مکتب سیدالشهدا‌(ع) است و با مقاومت و شعار هیهات من الذله بر همه مشکلات غلبه می‌کند.
 
 
وی با بیان این‌که معتقدان به نگاه نخست به صراحت می‌گویند تا کی می‌خواهید با رژیم صهیونیستی در تخاصم باشید، باید از شعار محو رژیم صهیونیستی دست برداریم، اظهار داشت: نگاه دوم نگاه همراهان امام و خط ولایت است که معتقدند مصداق بارز دشمنی یهود با مسلمانان در آیه قرآن، رژیم صهیونیستی است.
 
 
ملت ایران دولت آمریکا را عهدشکن می‌دانند
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که رژیم صهیونیستی غاصب است و اگر چند روزی هم به زندگی‌ ادامه دهند دزد هستند و دزد هم تبرئه شدنی نیست، خاطرنشان کرد: به فضل خدا و به فرموده مقام معظم رهبری تا 25 سال آینده رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت.
 
 
وی ادامه داد: در نگاه نخست تمام امیدها به غرب است و به گونه‌ای نشان می‌دهند که با حل برجام، کشور گلستان می‌شود و فتح الفتوحی صورت گرفته است و حرف از برجام 2 برجام 3 و برجام 4 می‌زنند در حالی که این خبرها نیست.
 
 
آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اهانت‌های زشتی به ملت ایران می‌کنند و از پاره کردن قرارداد برجام حرف می‌زنند، گفت: اگرچه برای این برجام زحمت کشیده شده است اما امید نباید به آمریکا داشت، دشمن دشمن است و کینه‌توزی خود را دارد.
 
 
مقاومت تنها راه ایستادگی در برابر استکبار است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این‌که نگاه نخست می‌گوید اگر می‌خواهید زندگی آباد داشته باشید باید با اینها کنار بیایید، اما نگاه دوم می‌گوید آنها که تسلیم شدند چه وضعیتی دارند که ما بخواهیم تسلیم شویم، اظهار داشت: دشمنان این ملت در کاخ شیشه‌ای نشسته‌اند و به یاری خداوند به سرعت آسیب‌پذیر هستند.
 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهدیدهای کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا علیه ایران اسلامی و تحریم‌های جدید، این تهدیدها را برای مردم ایران عادی خواند و گفت: ملت ایران دولت آمریکا را به عنوان عهدشکن می‌شناسند و این تهدیدها نشان می‌دهد که تنها راه ایستادگی در برابر استکبار مقاومت است.
 
 
آیت‌الله خاتمی در پایان سخنان خود به عملیات تروریستی بروکسل اشاره کرد و با بیان این‌که ما عملیات تروریستی را در همه جا محکوم می‌کنیم و معتقدیم کشتن انسان‌های بی‌گناه حرام است، اعتقاد به تروریسم خوب و بد و تفاوت گذاشتن بین تروریست‌ها در سوریه و تروریست‌ها در غرب را بدتر از بمب‌گذاری و انفجار و نگاه فاجعه‌آمیزی خواند که دنیای غرب آن را دنبال می‌کند./920/پ201/ج1
ارسال نظرات