۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۳۲۲۶۷۷
امام جمعه موقت اصفهان:

مسأله اقتصاد مقاومتی در برگزاری همایش ها خلاصه نشود/ برای گذشتن از رکود باید به درون تکیه کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نامگذاری سال جدید به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که نباید این شعار در حد سمینارها، مقاله‎ها و سخنرانی‎ها باقی بماند، بلکه باید در عرصه عمل نیز آشکار شود.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجتالاسلام سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با تبریک آغاز سال جدید و با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس و نامگذاری این سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که نباید این شعار در حد سمینارها و مقالهها و سخنرانیها باقی بماند، بلکه باید در عرصه عمل نیز آشکار شود.

 

وی افزود: فوری تا ایشان سخنرانی میکنند برخی به دنبال برگزاری همایشها و مانند آن میروند اما این روش و مشی اشتباه است، باید اقتصاد مقاومتی را در عرصه عمل ایجاد کرد، واقعا جامعه برای گذشتن از رکود باید به نیروهای داخلی تکیه کند، چرا نباید از نیروهای داخلی استفاده کرد و چرا برخی چشم امید به بیگانگان دارند.

 

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: مردم ما با ایمان هستند و بر اساس همین ایمان هم در برابر تحریمها ایستادند، و اگر نه با این تحریمها و فشارهای استکبار  تا کنون باید این کشور ساقط میشد، با این همه مشکلات دیدید که در راهپیمایی 22 بهمن مردم چگونه شرکت کردند و در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس در صحن جامع رضوی با چه شور و غوغایی حاضر شدند، باید این موقعیتها را قدردانی کنیم.

 

وی با اشاره به این که باید هر گونه که میتوانیم به این ملت پاک و خداجو کمک کنیم، خاطرنشان کرد: نباید اجازه بدهیم که مشکلات و سختیها بر این مردم تنگ بگیرد و با همین سختیها  آنان را نسبت به انقلاب و دین بدبین کند، هنر این است که در سال جدید این جوانان را به کار بگیریم و چنان کنیم که نیاز به خارج نداشته باشیم.

 

حجتالاسلام میردامادی ابراز کرد: اسلام میخواهد که مردم همیشه سرفراز و سربلند باشد، معنای استقلال همین است، ما نباید محتاج دیگر کشورها باشیم، تا زمانی که محتاج هستیم استقلال خود را به دست نیاوردهایم و باید از دیگران حرف بشنویم، باید خودمان کشور خودمان را بسازیم و گرنه یهود و نصارا بر اساس آیات قرآن یک گروه واحد هستند و دشمن مسلمانان هستند و نباید آنان را دوست خود قرار دهیم.

 

وی بیان کرد: خلاصه بیانات رهبر معظم انقلاب این بود که نباید به بیگانگان تکیه کنیم، بلکه بر استعداد خدادادی و توان داخلی باید تکیه کرد، این هنر نیست که ما از یک کشور خارجی یک هواپیمایی وارد کنیم که تنها در یک فرودگاه میتواند بنشیند و برخیزد، بلکه باید خودمان به دست خودمان این صنعت را در داخل ایجاد کنیم.

 

امام جمعه موقت اصفهان همچنین در خطبه اول با توصیه به زنان جامعه اسلامی مبنی بر حفظ پوشش و حفظ عفاف در جامعه خاطرنشان کرد: زینت زن تنها برای شوهر او است و تنها باید آن را برای او آشکار کند، اگر این کار را در جامعه انجام دهد، جامعه دچار فساد و تباهی میشود، قرآن بر تزکیه افراد تأکید دارد و این که جامعه باید تزکیه شود و حفظ حجاب سبب حفظ جامعه میشود./914/پ201/ج1

ارسال نظرات