۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۳۲۲۸۰۸
ربیعی:

هدف طرح آرامش بهاری ارائه خدمات فرهنگی به مردم در امامزادگان است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی سازمان اوقاف با تاکید بر استقبال مردم از طرح آرامش بهاری، عنوان کرد: مهمترین هدف طرح، استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم است تا این اماکن به اولویت اصلی مردم در ایام خاص سال تبدیل شوند.
ربيعي

به گزارش خبرگزاری رسا،حسن ربیعی، سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح اهداف وابعاد طرح آرامش بهاری گفت: امسال پنجمین سالی است که به طور متوالی در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور این طرح برگزار می‌شود .

 

وی با تاکید بر استقبال مردم از طرح آرامش بهاری، عنوان کرد: مهمترین هدف طرح، استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم بود که این اماکن به اولویت اصلی مردم در ایام خاص سال تبدیل شوند .

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امورخیریه تصریح کرد: می‌توان گفت که سازماندهی امکانات و منابع و هم‌چنین بسیج نیروهای انسانی برای ارائه خدمات مطلوب معنوی، رفاهی و فرهنگی از اقدامات بزرگ اوقاف در قالب طرح آرامش بهاری بوده است

 

ربیعی در ادامه خاطرنشان کرد: سال‌های قبل حضور مردم به صورت خودجوش و برنامه‌ریزی نشده بود اما در راستای تحقق امامزادگان به قطب‌های فرهنگی کشور، طرح‌های مختلف فرهنگی- مذهبی اجرایی شد .

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه در تشریح این اقدامات اذعان داشت: برای بهتر شدن سطح برنامه‌ها نیروهای انسانی شامل کارکنان اوقاف، هیئت امنای امامزادگان و خدام را آموزش دادیم تا در این طرح‌ها به طور تخصصی حضور و مشارکت داشته باشند .

 

وی تاکید کرد: از ظرفیت مبلغین نیز استفاده کردیم و با آموزش این عزیزان، به تقویت طرح و خیمه‌های معرفت پرداختیم .

 

ربیعی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که سازماندهی امکانات و منابع و هم‌چنین بسیج نیروهای انسانی برای ارائه خدمات مطلوب معنوی، رفاهی و فرهنگی از اقدامات بزرگ اوقاف در این زمینه است

 

وی افزود: بهترین کار برای ما که متولیان امامزادگان کشور هستیم، این است فعالیت‌های ما منجر به حضور بیشتر و مشتاق‌تر مردم در این اماکن مقدس شود و ما نیز بتوانیم از ظرفیت عظیم امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت بازسازی مدیریتی و ارتقای خدمات مختلف بهره گیریم .

 

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ارزیابی مثبت مردم و مسئولان را از نقاط قوت طرح دانسته و گفت: تقدیر و تشکر مسئولان مانند ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، استانداران، فرمانداران و... که به صورت کتبی و شفاهی بیان شده‌اند و حضور مردم برای کسب آرامش معنوی و روحانی در ایام تعطیلات در بقاع، حاکی از آن است که ما توانستیم تا حد زیادی به فرمایش مقام معظم رهبری در جهت قطبیت بخشیدن به بقاع متبرکه و امامزادگان، جامه عمل بپوشانیم و از این رخداد خرسندیم .

 

وی تاکید کرد:تبدیل بقاع به قطب فرهنگی، در راستای توسعه فرهنگ دینی و معرفتی در آحاد جامعه صورت گرفته است زیرا هجمه فرهنگی از سوی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی به شدت و با قدرت در تغییر اذهان عمومی در حال فعالیت است و باید اقدامات مناسب در جهت مقابله و خنثی کردن این جریان‌های انحرافی داشت .

 

ربیعی با اشاره به حضور چشمگیر مردم در بقاع متبرکه در زمان تحویل سال و میل به معنویت در مردم گفت: هنگامی که در این هیاهوی فرهنگی بیگانگان، مردم مشتاقانه به سمت بقاع متبرکه می‌آیند و تمایل دارند که سال جدید را در جوار این بزرگواران آغاز کنند، بیان‌گر این است که آنها اصالت را نشانه گرفتنه‌اند و خواهان برقراری ارتباط بیشتر با خاندان اهل بیت(ع) هستند .

 

وی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه شروع خوبی در این حوزه داشته اما با توجه به ظرفیت‌های موجود، جای توسعه و پیشرفت بیشتری نیز دارد./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات