۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۳۲۲۸۸۷
هم‌زمان با سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام؛

جشن‌های میلاد کوثر در امامزادگان شاخص خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام (ص)، جشن‌های میلاد کوثر در 10 امامزاده شاخص شهرستان‌های مختلف این استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سهرابي- نشست هماهنگي جشن ميلاد کوثر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی گرامیداشت سالروز میلاد کوثر، با تبریک به مناسبت فرارسیدن بیستم جمادی‌الثانی، سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: به این مناسبت فرخنده جشن‌های میلاد دخت نبی مکرم اسلام در 10 امامزاده شاخص شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی با شرکت عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در جشن‌های مزبور برنامه‌های مختلفی از قبیل سخنرانی مذهبی، مولودی‌خوانی، تواشیح و سرودخوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و مذهبی و غیره پیش‌بینی شده است، ادامه داد: همچنین در این مراسم برنامه‌های دیگری نظیر قرعه‌کشی مسابقه بزرگ یاس نبوی، قرائت قرآن کریم، اجرای سرود در وصف حضرت فاطمه (س)، ذکر سیره آن حضرت، اهدای جوایز به بانوان دارنده نام‌های مبارک زهرا و فاطمه با مشارکت اداره کل ثبت احوال استان و غیره برگزار خواهد شد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه محوری‌ترین جشن میلاد بزرگ بانوی دو عالم در استان خراسان شمالی در شب میلاد آن حضرت در بجنورد برگزار می‌شود، اضافه کرد: جشن میلاد حضرت زهرا (س) در شهرستان بجنورد با حضور ویژه سادات جلیل‌القدر در شبستان حضرت فاطمه الزهرا (س) حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) در مرکز استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با بیان اینکه در این مراسم حجت‌الاسلام استادی سخنران و آقای محراب مداح خواهد بود، ادامه داد: افزون بر این در شهرستان بجنورد در امامزاده سیداسماعیل (ع) باباامان نیز جشن میلاد با شرکت زائران و مسافران و گردشگران برگزار می‌شود که در این مراسم حجت‌الاسلام الهی فر سخنران و آقای ایزانلو مداح خواهد بود.

 

وی خاطرنشان کرد: جشن میلاد حضرت زهرا (س) در شهرستان شیروان در محل امامزاده حمزه رضا (ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام واعظ و مداحی آقایان اسماعیلی و زحمت‌کش برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) در شهرستان اسفراین در محل دو امامزاده برگزار می‌شود، افزود: این مراسم در امامزاده سیدجعفر (ع) کوشکی با سخنرانی حجت‌الاسلام نودهی و مداحی اسدی و در امامزاده سیدجعفر (ع) کوچه قند و شکر نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی و مداحی یحیی آبادی برگزار خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در شهرستان فاروج نیز صبح روز چهارشنبه در دو امامزاده سیدجعفر (ع) سیاهدشت با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین‌پناه و مداحی تاتاری و در امامزاده عبدالرحمان (ع) خرق با سخنرانی حجت‌الاسلام سجادی و مداحی خرمدل برگزار خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در شهرستان مانه و سملقان نیز هم‌زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، حرم مطهر امامزاده ابراهیم (ع) انصار میزبان عاشقان خاندان عصمت و طهارت بوده و در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی سخنرانی و آقای آماده مداحی می‌کند.

 

حجت‌الاسلام سهرابی اظهار کرد: مراسم گرامیداشت سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام در جاجرم در محل امامزاده زین‌العابدین (ع) سنخواست با سخنرانی حجت‌الاسلام مقصودی و مداحی کارگرمقدم برگزار می‌شود.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در شهرستان گرمه نیز مراسم میلاد کوثر در امامزاده فخرالدین (ع) ایور با سخنرانی حجت‌الاسلام ابراهیمی فر و مداحی غلامی برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، حضرت فاطمه زهرا (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز بیستم جمادی‌الثانی در مکه به دنیا آمد. امسال نیز هفته زن از روز چهارشنبه، یازدهم فروردین‌ماه به مناسبت سالروز ولات حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات