۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۳۲۲۹۰۴
رحیم پور ازغدی:

احترام به زن از ملاک‌های ایمان و ولایت‌مداری است/ لبخند به دشمن یعنی به باد دادن عزت حق

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) درباره فلسفه جهاد، گفت: جهاد واجب شد تا اسلام و حق عزت داشته باشند بنابراین لبخند به دشمن یعنی به باد دادن عزت حق.
رحيم پور ازغدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه شب در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب مشهد با اشاره به اوج معرفتی حضرت زهرا(س)، جایگاه ایشان نزد خداوند و اهمیت محبت ایشان، گفت: تنها فردی که از قبل تا بعد تولد زیر نظر مستقیم پیامبر(ص) بوده، حضرت زهرا(س) است.


محب واقعی تلاش می کند مانند اهل بیت(ع) زندگی کند
وی با بیان این که تنها برپایی مجالس اهل بیت(ع) نشانه حب ایشان نیست، افزود: این مجالس و شعائر، اعلام محبت است نه خود محبت؛ کسی که محب واقعی است تلاش می کند مانند اهل بیت(ع) زندگی کند.


استاد دانشگاه تصریح کرد: محبت و ولایت یعنی یکی شدن با اهل بیت(ع) در نوع نگاه به عالم، احساس وظیفه و تعریف حقوق که رابطه ای ناگسستنی است.


رحیم پور ازغدی با اشاره به این فرمایش پیامبراکرم(ص) که در قبال زحمات خود برای هدایت مردم هیچ چیز جز عشق به اهل بیت(ع) نمی خواهم، گفت: همین عشق هم که آن حضرت به عنوان مزد رسالت بیان فرموده اند، باز نفعش برای ما است نه ایشان.


وی با بیان این که ولایت به مرام است نه به نام، ادامه داد: از شاخص های عرفان حقیقی این است که انسان را به خدا دعوت می کند در حالی که عرفان ساختگی به خود می خواند.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند شیعه بودن، تقوا در همه ابعاد است، اظهار کرد: ولایت حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) به معنای همبستگی با اصول و مکتب ایشان است نه امام پرستی؛ در این صورت است که حب اهل بیت(ع) عین توحید خواهد بود.


احترام به زن از ملاک های ایمان و ولایت است
رحیم پور ازغدی در ادامه با اشاره به جایگاه زن از لسان اهل بیت(ع) و قرآن، گفت: جامعه ای که در آن زن حرمت ندارد، بی حرمت و بی اخلاق است زیرا از ملاک های ایمان و ولایت، نوع برخورد با زنان است.


وی با اشاره به وضعیت بدحجابی در جامعه، افزود: این وضعیت نتیجه عدم مدیریت صحیح شهوت در جامعه است چرا که از یک سو از ارضای حرام شهوت منع می شود و از سوی دیگر راه ازدواج آسان و بهنگام بسته است؛ در اسلام هم سرکوب شهوت خلاف است و هم ارضای مدیریت نشده آن.


زن امانت خدا در دست مرد است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: عینی ترین نمونه محبت خدا در وجود زنان است؛ خداوند به زنان مهربان تر از مردان است. زن امانت خدا در دست مرد است و طبق روایات هیچ مردی زنی از محارمش را شاد نمی کند مگر آن که خدا در قیامت او را شاد می کند.


رحیم پور ازغدی ابراز کرد: حضرت زهرا(س) می فرمایند: «خدا عاشق انسانی است که سه خصلت دارد؛ خیّر و اهل خدمت به دیگران، بردبار و مقاوم در برابر خوشی ها و ناخوشی های روزگار و در زمینه های مختلف عفیف و پاک است».


زهد در اسلام به معنای زهد در مصرف است نه در تولید و رشد

وی یادآور شد: حضرت فاطمه(س) در این روایت به ما می گویند مادی نباشید زیرا شما بزرگ تر از مادیات هستید و بزرگ‌تر جلوی کوچک‌تر کرنش نمی کند البته این به معنای گوشه نشینی نیست بلکه زهد اسلام به معنای زهد در مصرف است نه تولید و رشد.


استاد دانشگاه با اشاره به روایتی از حضرت زهرا(س) درباره فلسفه جهاد، افزود: جهاد واجب شد تا اسلام و حق عزت داشته باشند بنابراین لبخند به دشمن یعنی به باد دادن عزت حق.


رحیم پور ازغدی با تأکید بر این که معیار فرد ولایت مدار برای دوستی و دشمنی، خدا و حق است، اضافه کرد: آن ها که می گویند نباید از دشمن برائت داشت خودشان برائت از دشمن دارند اما دشمنشان را کسانی می دانند که منافعشان را به خطر می اندازند نه کسانی که دشمن حق هستند./930/202/ب1

ارسال نظرات