۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۳۲۳۰۷۱
استاد حوزه علمیه:

تمسک به سیره فاطمی راه رسیدن به سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه همه جنبه های زندگی فاطمه زهرا(س) را درس و الگویی برای بشر دانست و گفت: با تمسک به این ویژگی ها می توان به الگوی زندگی فاطمی دست یافت.
حضرت فاطمه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، معصومه احمدی پارسا، استاد حوزه علمیه، امروز در مراسم بزرگداشت روز زن و میلاد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه(س) در مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (ع) به تبیین سبک زندگی فاطمی پرداخت.

 

احمدی پارسا با اشاره به این که حضرت فاطمه الگویی برای ما  هستند بیان کرد: ما می توانیم خودمان را به ایشان نزدیک کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه به ضرورت به تصویر کشیدن زندگی حضرت زهرا(س) تأکید و اظهار کرد: به جای به تصویر کشیدن چادر خاکی و بین در و دیوار ماندن حضرت فاطمه(س) زندگی ایشان را به تصویر بکشیم.

 

وی همه جنبه های زندگی فاطمه زهرا(س) را درس و الگویی برای بشر دانست و خاطرنشان کرد: گریه های حضرت در فراق پدر نشان‌دهنده هشدار ایشان بود یعنی گریه ها هم روشنگری است.

 

احمدی پارسا حضرت زهرا(س) را مانند همه خانم ها و با همان مسؤولیت ها بیان و اظهار کرد: حضرت مثل تمام خانم ها یک مادر، یک همسر و یک دختر است اما این بانو مثل خورشیدی در آن خانه می‌درخشید.

 

ویژگی های حضرت زهرا(س)

این استاد مکتب نرجس در ادامه برخی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) را برشمرد و گفت: با تمسک به این ویژگی ها می توان به الگوی زندگی فاطمی دست یافت.

 

وی محب خدا بودن را یکی از ویژگی های حضرت زهرا(س) دانست و اظهار کرد: ایشان محبوب خدا بودند چون هرچه داشتند، پای خدا می‌ریختند و تمام کارهایشان برای رضای خدا بود.

 

احمدی پارسا حضرت زهرا (س) را محبوب پیامبر خدا (ص) بیان و خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) با دست حضرت فاطمه(س) را می بوسیدند و با این کار جایگاه ایشان را به بقیه نشان می دادند.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید: «لَن تَنَالُواْ الْبِرَّ حَتَّى تُنفِقُواْ مِمَّا تُحِبُّونَ وَ مَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فَإِنَّ الله به علیم»، گفت: آزادی از هرچیز دنیایی از دیگر ویژگی های حضرت زهرا (س) است که انفاق پیراهن عروسی خود را در شب زفاف به سائل انفاق می کند.

 

وی ادب در برابر خالق و مخلوق را از دیگر صفات حضرت صدیقه کبری(س) بیان و خاطرنشان کرد: حضرت در مناجات هایشان با خدا خیلی مؤدب راز و نیاز می‌کردند و در برخورد با مخلوق خدا از جمله یهودیان بسیار با ادب بودند.

 

احمدی پارسا افزود: حیای حضرت زهرا (س) از دیگر خصلت های ایشان است که حتی بعد از مرگ خواستند، تابوتشان طوری ساخته شود که حجم بدن را نامحرم نبیند./1310/202/ب1

ارسال نظرات