۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۳۲۳۰۷۸

آیت الله حکیم محافظت از جامعه اسلامی را وظیفه مراجع خواند

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف اجرای دستورات الهی و محافظت از حقوق و جامعه اسلامی را وظیفه مراجع تقلید توصیف کرد.
حضرت آيت الله محمد سعيد حکيم از مراجع نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف، روز گذشته در دفتر خود با فومیو ایوای، سفیر جدید ژاپن در عراق، دیدار و گفت‎وگو کرد.


وی در این دیدار گفت: مراکز دینی باید به وظیفه خود در راستای نصیحت، ارشاد مردم و دفاع از جامعه در مقابل دشمنان و خطاها به ایفای نقش بپردازند.


حضرت آیت الله حکیم مراقبت از حقوق، اجرای دستورات الهی و مطابق با شریعت اسلامی را از وظایف مراجع تقلید دانست و ادامه داد: محافظت از جوهره و اصول دین و ممانعت از تحریف قرآن، احادیث و سیره نبوی حضرت محمد (ص) یکی دیگر از وظایف مراکز دینی و علما است.


سفیر ژاپن نیز گزارشی از برنامه‎های آینده این کشور در عراق خدمت حضرت آیت الله حکیم ارائه و از پیروزی‎های اخیر نیروهای امنیتی و بسیج مردمی بر جریان تروریستی داعش ابراز خرسندی کرد.


این مرجع تقلید همچنین در دیدار با تعدادی از زنان شیعه از جنوب لبنان خاطرنشان کرد: زنان مومن با حفظ عفت و التزام به دستورات الهی می توانند نقش بسیار تاثیر گذاری را در بنیان خانواده صالح ایفا کنند.


وی سفر شیعیان از کشورهای مختلف به عراق برای زیارت عتبات عالیات را اقدامی اثر بخش در دنیا و آخرت دانست و ادامه داد: امت اسلامی باید با تمسک به اصول اصلی و صحیح دینی به ترویج فرهنگ دینی در لبنان و سایر کشورها بپردازند./994/ب902/د

ارسال نظرات