۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۳۲۳۱۰۴

استقبال بیش از 42 هزار زائر از ویژه‌برنامه شخصیت‌شناسی حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ مدیر پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه (س) با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه شخصیت شناسی حضرت معصومه (س) در حرم مطهر و نمایشگاه فاطمی در ایام تعطیلات نوروزی گفت: بیش از 42 هزار زائر در ایام تعطیلات از این برنامه استقبال کردند.
حرم حضرت معصومه

 حجت‌الاسلام فتح‌الله زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، معرفی شخصیت حضرت معصومه (س) را در طول سال از مهم‌ترین برنامه‌های آستان مقدس قم عنوان کرد و افزود: با توجه به حجم گسترده زائران در ایام تعطیلات نوروز بیش از 42 هزار زائر از این برنامه استقبال کردند.

 

مدیر پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس قم تصریح کرد: ویژه‌برنامه شخصیت شناسی در نمایشگاه فاطمی حرم مطهر همه‌روزه از ساعت 17 تا 18 در سالن اجتماعات برگزار می‌شد که خوشبختانه استقبال زائران از این برنامه خوب بود و یکی از برنامه‌های پربازدید در ایام تعطیلات عید این ویژه‌برنامه بود.

 

وی معرفی حضرت معصومه (س) از منظر معصومین (ع)، بررسی شخصیت فردی و عبادی، آثار حضور این بانو در قم، بیان کرامات و خاطرات، سبک زندگی حضرت معصومه (س)، تبیین فرازهای زیارت‌نامه آن حضرت، مقایسه حرکت تبلیغی و جهادی حضرت معصومه (س) با حضرت زینب (س)، نقش بارگاه حضرت معصومه (س) در انقلاب اسلامی و تبیین جایگاه شهدای اسلام و انقلاب را از بخش‌های ویژه‌برنامه شخصیت شناسی حضرت معصومه (س) برای زائران و مجاوران عنوان کرد.

 

حجت الاسلام فتح الله زاده افزود: در این ویژه‌برنامه، اساتید و فضلای حوزه پیرامون موضوعات فوق، به تبیین مباحث پرداخته و در ادامه به پرسش‌های حاضران پاسخ می‌دادند.


مدیر پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس قم ادامه داد: افزون بر نمایشگاه فاطمی، در صحن امام رضا (ع)، مقبره شهید آیت‌الله مفتح (ره) کارگاه‌های شخصیت شناسی حضرت فاطمه معصومه (س) بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شد که در حرم هم این ویژه‌برنامه با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد.


وی با تأکید بر این‌که این برنامه در حال حاضر هم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در کارگاه‌های این برنامه می‌توانند در صحن امام رضا (ع) به مقبره شهید مفتح مراجعه کنند.


حجت‌الاسلام فتح‌الله زاده یادآور شد: معرفی سبک زندگی ائمه (ع) می‌تواند در فرهنگ‌سازی سبک زندگی اسلامی نقش مؤثری داشته باشد و استقبال از برنامه شخصیت شناسی حضرت معصومه (س) نشان داد که مردم تشنه معارف فاطمی و سبک زندگی اسلامی هستند./968/ت302/ی

ارسال نظرات