۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۳۲۳۱۱۴
تهیه کننده برنامه‌های قرآنی مطرح کرد؛

ضرورت معرفی الگوهای قرآنی برای گرایش بیشتر جوانان به قرآن

خبرگزاری رسا ـ حاصلی ارائه الگوهای قرآنی را در گرایش جوانان به قرآن مؤثر خواند و گفت: مسائل فرهنگی کشور با هم‌پوشانی همه نهادها و به خواست عمومی جامعه حل می‌شود،‌ از این‌رو در برنامه‌های رسانه‌ای بسیار مطلوب است که الگوهای موفق قرآنی و موفقیت‌های آنها نیز معرفی شود و نوعی الگوسازی در جامعه صورت بگیرد.
ويژه برنامه‌هاي نوروز در شبکه قرآن قرآن

رحمان حاصلی، تهیه کننده برنامه «ستاره‌ها و چشم روشنی» شبکه قرآن سیما در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به پخش این برنامه در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: 52 نفر از حافظان قرآنی از اقشار مختلف در این برنامه حضور یافتند که قرآن کریم در بطن زندگی آنها جریان دارد و توانسته‌اند تعامل مطلبوب و مناسبی با کلام وحی برقرار کنند.

 

حاصلی یادآور شد: حافظان قرآنی به برکت مأنوس بودن با کلام نورانی وحی در رتبه‌های علمی و در جایگاه‌های اجتماعی و شغلی بسیار افراد موفقی هستند، همان گونه که پیشرفت تحصیلی و شغلی آنها در این مستندها به نمایش گذاشته شده است.

 

وی تهیه مستند زندگی حافظان قرآنی را در جهت ارائه سبک زندگی دینی خواند و تأکید کرد: شنیدن تأثیر کلام وحی در زندگی حافظان و قاریان قرآن از اقشار مختلف و سرانجام و عاقبت ارتباط با کلام وحی و آموزه‌های اسلام از زبان افراد مختلف بسیار شنیدنی است.

 

تهیه کننده برنامه «ستاره‌ها»، مطرح شدن حافظان قرآنی در جامعه را ارائه الگوهای کارآمد و دینی برشمرد و یادآور شد: در مقابل الگوهای کاذب و غیر واقعی در رسانه‌ها به یقین این ستاره‌های قرآنی هستند که می‌توانند الگوهای واقعی جامعه باشند و نمایش زندگی آنها در الگوسازی بسیار مؤثر است.

 

حاصلی به خلأ ارائه الگوهای قرآنی کاربردی در رسانه‌ها اشاره و تصریح کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی این است که در رسانه‌ها بیشتر به الگوهای کاذب پرداخته شده است و در زمینه معرفی الگوهای کاربردی و کارآمد قرآنی سرمایه‌گذاری نمی‌شود و این نوع نگاه و اهمیت قائل نشدن به عنوان یک آسیب فرهنگی در جامعه ما وجود دارد.

 

وی ارائه الگوهای قرآنی را در گرایش جوانان به قرآن مؤثر خواند و تأکید کرد: هدف از تهیه برنامه‌هایی همچون «چشم روشنی» در شبکه قرآن این بوده است که مردم در ایام نوروز یک سوره از قرآن را حفظ کنند، در همین جهت در طول سال نیز این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد، چنان که سوره‌های «مسبحات» برای بعد از تعطیلات نوروز ارائه می‌شود.

 

تهیه کننده برنامه «چشم روشنی»، نگاه تک بعدی به برنامه‌های قرآنی و مختص کردن به شبکه قرآن را اشتباه دانست و ابراز داشت: ما نباید مخاطب برنامه‌های قرآنی را خاص کنیم، بلکه باید این طیف برنامه‌های کاربردی و قرآنی افزون بر شبکه قرآن در دیگر شبکه‌ها به‌ویژه در شبکه‌های سراسری پخش شود و نوعی هم‌افزایی در گرایش جامعه به قرآن صورت گیرد.

 

وی افزود: مسائل فرهنگی کشور با هم‌پوشانی همه نهادها و به خواست عمومی جامعه حل می‌شود،‌ از این‌رو در برنامه‌های رسانه‌ای بسیار مطلوب است که الگوهای موفق قرآنی و موفقیت‌های آنها نیز معرفی شود و نوعی الگوسازی در جامعه صورت بگیرد.

 

حاصلی به رویکرد اجتماعی شبکه قرآن اشاره کرد و گفت: نگاه اجتماعی به موضوع‌های دینی و قرآنی و بسط دادن این نگاه در برنامه‌سازی‌ها می‌تواند محصول کاربردی و جذابی را برای مخاطبان ترسیم کند که خوشبختانه این رویکرد جدید در شبکه قرآن شروع شده است و برنامه‌ها با این نگاه تولید خواهد شد./908/302/ب2

ارسال نظرات