۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۳۲۳۱۲۵
امام جمعه شیروان:

اقدام عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی، برنامه محوری کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیروان با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیازمند عبور از مرحله شعار و ورود به حیطه عمل است، گفت: باید اقدام عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی، برنامه محوری کشور باشد.
حجت الاسلام کوثري- امام جمعه شيروان

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، با اشاره به نام‌گذاری سال 95 به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبری از چند سال پیش بر موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند اما متأسفانه در این سال‌ها درباره اقتصاد مقاومتی اقدام عملی مناسبی صورت نگرفت.

 

وی با اشاره به اینکه رهبری در نام‌گذاری امسال بر موضوع اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی تأکید ویژه کردند، اضافه کرد: این تأکید نشان می‌دهد که اقتصاد مقاومتی با اقدام و عمل محقق می‌شود و نباید در این راستا منتظر میز و صندلی و مسؤولیت باشیم.

 

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه البته برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مسؤولان، مدیران، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان مسؤولیت بیشتر و سنگین‌تری دارند، ادامه داد: با وجود این اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی وظیفه و رسالتی ملی بوده و بر عهده همه آحاد مردم و مسؤولان است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به طور جدی وارد میدان عمل شده و حتی اگر درآمد ما کم هم باشد به آن اکتفا کرده و فعالیت کنیم تا اندک‌اندک وضعیت اقتصادی کشور ما بهبود یابد.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین فلسفه نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب توجه دادن مردم و مسؤولان به مهم‌ترین نیازها و اولویت‌های کشور است، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید اقدام عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی، برنامه محوری کشور باشد.

 

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیازمند عبور از مرحله شعار و ورود به حیطه عمل است، ادامه داد: در این راستا نمی‌توان با سخنرانی و برگزاری همایش و اجلاس اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه همه مردم و مسؤولان، کارگزاران و دولت‌مردان وظیفه دارند شروط و بسترهای مورد نیاز برای تحقق اقتصاد مقاومتی را مهیا کنند، افزود: مسؤولان و متصدیان می‌بایست زمینه اقدام و عمل در رابطه با اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند تا مردم و بدنه جامعه نیز به این سمت‌وسو حرکت کند.

 

حجت‌الاسلام کوثری اضافه کرد: باید مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین محکم و ریشه‌ای در این زمینه و اصلاح و تغییر قوانین دست‌وپا گیر و مانع در برابر تحقق اقتصاد مقاومتی، برای تحقق شعار سال ریل‌گذاری کند تا مدیران و مسؤولان و اقشار مختلف مردم در اجرای عملی اقتصاد مقاومتی دچار سردرگمی و مشکلات نشوند.

 

وی تصریح کرد: در این راستا می‌بایست دولت تدبیر و امید از افراد انقلابی که اهل عمل و اقدام هستند استفاده کند تا چرخ تولید در کشور به حرکت درآمده و اقتصاد ما با تکیه بر توان داخلی، مقاومتی و درون‌زا شود.

 

حجت‌الاسلام کوثری خاطرنشان کرد: دولت یازدهم نباید تنها به سرمایه‌گذاری‌های خارجی فکر کند بلکه لازم است به تولید داخلی رونق داده و از سرمایه‌های داخل کشور برای به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور استفاده کند چرا که رمز تحقق اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان و تولید داخلی است./9314/302/ب1

ارسال نظرات