۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۳۲۳۲۱۴
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

وقت شعار و سخنرانی برای اقتصاد مقاومتی نیست/ دولت عزمش را برای اقدام جزم کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اقتصاد ریاضتی سبب فشار بر مردم می شود، گفت: ما در اقتصاد مقاومتی می خواهیم فشار معیشتی از دوش مردم برداشته شود، از این رو اقتصاد مقاومتی نقطه مقابل اقتصاد ریاضتی است.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 95 به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: مسأله اقتصاد برای کشور ما مسأله ای اساسی است که حلقه های گوناگون پیش نیاز آن از سوی رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته نامگذاری شده است.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال های گذشته های گذشته نیز مسأله اقتصاد مقاومتی را برای حل مشکلات مختلف در حوزه اقتصاد مکررا مورد تأکید قرار دادند، دشمنان سرمایه گذاری ویژه کرده بودند که در بعد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را دچار بحران کنند که وضع تحریم ها به همین دلیل بوده است.

 

اقتصاد مقاومتی موضوعی جدی برای نظام است
قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب این بود که بر اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون فراوان تأکید داشتند، اظهار داشت: مسأله اقتصاد مقاومتی موضوعی جدی برای نظام است که جا داشت دولت محترم از آغاز فعالیت روی این مسأله و با نگاه به توانمندی ها و ظرفیت های درونی سرمایه گذاری می کرد تا دشمن را در طمع به آسیب زدن به عقب می راند.


وی ادامه داد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که اگر اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم می توانیم از تحریم ها عبور کرده و آن را به فرصت تبدیل کنیم، به هر دلیلی اقتصاد مقاومتی آنگونه که باید، جدی گرفته نشد؛ از این رو رهبر معظم انقلاب در مرحله ای از این موضوع گلایه فرمودند.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که در مسأله اقتصاد مقاومتی بیشتر روی سخنرانی و وعده دادن و برنامه های شعاری تکیه شد، ابراز داشت: اینجا می طلبید که بار دیگر هم روی اصل اقتصاد مقاومتی و هم این که بحث کارهای نظری و کارهای غیر عملی گذشته تأکید شود.

 

دولت عزمش را برای اجرای اقتصاد مقاومتی جزم کند
وی عنوان کرد: اکنون فرصت این نیست که با نظریه پردازی، سخنرانی و برگزاری همایش سپری شود، الان مقطعی است که اگر دیر بجنبیم می تواند آسیبی جدی برای نظام باشد؛ به همین دلیل رهبر معظم انقلاب امسال را به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دولت، ملت و همه عناصر اثرگذار باید عزم خود را جزم کنند که مسأله اقتصاد مقاومتی در مقام عمل مشاهده و ملموس شود، حتی اگر مشکلات اقتصادی تا حدی بدون تکیه بر اقتصاد مقاومتی حل شود هدف نیست؛ چون این مسأله وابستگی به خارج ایجاد می کند و دیر یا زود تبدیل به بحران خواهد شد.

 

اقتصاد مقاومتی راهکاری است که از ظرفیت های درونی با برنامه ریزی عملیاتی دقیق استفاده بهینه شود
وی با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی غیر از اقتصاد ریاضتی است، اضافه کرد: بیانات مقام معظم رهبری به ویژه سخنان اول سال به صورت شفاف و روشن نشان می دهد که اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی بیگانه است، اقتصاد مقاومتی راهکاری است که از ظرفیت های درونی با برنامه ریزی عملیاتی دقیق استفاده بهینه شود.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که اقتصاد ریاضتی برنامه ای است که در کشورهای دیگر با شکست مواجه شده و مشکلی را حل نمی کند، گفت: اقتصاد ریاضتی حلال مشکلات ما نخواهد بود، ما دارای ظرفیت، امکانات خوب، ملت فهیم، نیروهای مخلص و فداکار برای نقش آفرینی در عرصه هستیم که باید این نیروها و ظرفیت ها را به کار گرفت.

 
وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب سال گذشته را به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند دولت باید همدلانه با همه نیروها حتی منتقدان فعالیت کند، مهم این است که عزم دولت بر این باشد که بخواهد اقتصاد مقاومتی را اجرا و از همه امکانات، نیروها و ظرفیت ها استفاده بهینه کند؛ بنابراین اقتصاد مقاومتی ربطی به اقتصاد ریاضتی ندارد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اقتصاد ریاضتی سبب فشار بر مردم می شود، اظهار داشت: ما در اقتصاد مقاومتی می خواهیم فشار معیشتی از دوش مردم برداشته شود، از این رو اقتصاد مقاومتی نقطه مقابل اقتصاد ریاضتی است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات