۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۳۲۳۳۲۰

کمپین‎های تحریم رژیم صهیونیستی سبب خروج شرکت‎های تجاری از اسرائیل شدند

خبرگزاری رسا ـ موفقیت چشمگیر کمپین های تحریم رژیم صهیونیستی موجب شده است تا بسیاری از شرکت ها از این شهرک ها خارج شوند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، موفقیت چشمگیر کمپین های تحریم رژیم صهیونیستی و فراخوان های گسترده برای تحریم تولیدات شهرک های یهودی نشین موجب شده است تا بسیاری از شرکت ها از این شهرک ها خارج شده و فعالیت خود در آن ها را متوقف کنند.

 

شرکت جهانی محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست "اهاوا" که بیش از 28 سال بود در یکی از شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری فعالیت داشت، ماه جاری تصمیم گرفت به خارج از کرانه باختری نقل مکان کند.

 

با وجود اینکه شرکت مذکور می گوید این تصمیم ربطی به فشارهای سیاسی ندارد و مدعی است که افزایش تولید و موفقیت جهانی شرکت موجب انتقال آن به خارج از کرانه باختری شده است، اما دلیل حقیقی خروج این شرکت در شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری اعمال فشار برخی فعالان سیاسی به خاطر قرار گرفتن این شهرک ها در اراضی اشغالی و غصب شده است.

 

منبع مذکور می افزاید که شرکت "اهاوا" تنها شرکتی نیست که از کرانه باختری خارج می شود، زیرا طبق گزارش گروه "گوش شالوم" که گروهی مخالف با اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین است، شرکت های زیادی تصمیم به خروج از شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری گرفته اند.

 

گروه گوش شالوم لیستی از اسامی شرکت ها و موسسات فعال در داخل کمربند سبز امنیتی از حدود 20 سال پیش ارائه داده و می گوید که تا ماه مارس 20 تا 30 درصد از این شرکت ها کرانه باختری را ترک کرده اند.

 

 نانسی کریکوریان که یکی از فعالان عضو گروه "کودبینک" است که شرکت "اهاوا" را برای خروج از کرانه باختری تحت فشار قرار داده است، می گوید که اصلاحاتی که شرکت هایی مثل اهاوا یا سوداستریم که شرکتی صهیونیستی است، به عمل آورده اند، نشان می دهد که این شرکت ها تا چه اندازه تحت تاثیر فشارهای سیاسی قرار گرفته اند.

 

کریکوریان تصریح کرد که اگر مردم از نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی و سودی که از فعالیت شرکت ها در شهرک های صهیونیست نشین نسیب این رژیم می شود، اطلاع یابند، بدون شک تولیدات این شرکت ها را خریداری نمی کنند.

 

در گزارش گروه گوش شالوم آمده است که ده ها شرکت دیگر طی دو دهه گذشته اقدام به ترک شهرک های صهیونیست نشین واقع در کرانه باختری کرده اند از جمله شرکت گیلتا گالیل، بزرگ ترین صادر کننده پارچه، شرکت تیوا از پیشگامان صنعت دارو و شرکت یونایتد سیتز.

 

نانسی کریکوریان خاطر نشان کرد که اشغالگری رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اصلی ترین عامل فروپاشی اقتصاد فلسطینیان است و این اشغالگری باید هرچه سریع تر پایان یابد تا فلسطینیان خود مدیریت امور خود را بر عهده بگیرند.

 

از جمله بزرگ ترین دستاوردهای کمپین جهانی تحریم رژیم صهیونیستی می توان به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر درج شناسه ویژه بر روی کالاهای تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین اشاره کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات