۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۲۳۳۳۱
استاد حوزه:

داشتن مهارت‌های مختلف در کنار تحصیلات دینی ضروری است

خبرگزاری رسا – حجت الاسلام مردانی داشتن مهارت تبلیغی، پژوهشی، آشنایی با شبکه‌های مجازی، قرآنی، فنی و نویسندگی را برای طلاب علوم دینی ضروری خواند و گفت: طلاب در راستای دستیابی به این مهارت‌ها باید تلاش کنند.
پذيرش طلاب جديد

 

حجت الاسلام عبدالحمید مردانی استاد حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه  در پذیرش طلبه ها نخستین نکته ای که بسیار مهم است سوق دادن به قرآن است، ابراز کرد: یعنی ببینند که طلاب چقدر با قرآن انس دارند. یک فضایی در جامعه برای جذب طلبه ها ایجاد شود و داوطلبان حوزه باید بدانند که برای حضور در حوزه در مرحله اول باید یک شناخت مقدماتی از قرآن کریم شامل روخوانی، تجوید، مفاهیم قرآن را داشته باشند در غیر این صورت جذب آنان فایده ای ندارد.

 

 

وی ادامه داد: مطلب دوم موضوعی که در دو سه سال اخیر حوزه های علمیه به آن تمایل نشان داده اند تحقیقات محلی است که باید با دقت بیشتری انجام گردد و یک روانشناسی اخلاقی و اسلامی از شخص از طریق تحقیق از دوستان و مسجد محله وی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام مردانی با بیان اینکه مورد دیگر سنجش استعداد علمی داوطلب حوزه علمیه از طریق بررسی نمرات دروس معارف آنها در مدرسه است، افزود: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که داوطلبان حوزه علمیه را به خاطر داشتن ضعف جسمانی مانند ضعیف بودن چشم در حد معمول و تا جایی که عرف می پذیرد از حضور در حوزه علمیه محروم ننمایند.

 

وی اضافه کرد: در نسل جدید حوزه با وجود برخی از کارهای مرکز مدیریت شورای عالی در خصوص اخلاق طلبه ها در عمل به نظر می رسد طلبه ها اگرچه از لحاظ علمی ممکن است بسیار عالی باشند ولی در روابط اجتماعی ضعیف هستند.

 

حجت الاسلام مردانی ادامه داد: این امر یک تفاوتی را بین نسل قدیم حوزه با نسل جدید در رابطه با مسائل اخلاقی محض مثل نحوه برخورد با استاد و هم حجره ای و در مورد مسائل عبادتی به وجود آورده است.

 

وی در پایان گفت: طلبه های حوزه علمیه باید به این امر توجه داشته باشند که داشتن مهارت هایی مثل مهارت های تبلیغی، مهارت های پژوهشی، آشنایی با شبکه های مجازی و اینترنت، مهارت نویسندگی، مهارت های فنی، مهارت های قرآنی مانند صوت و لحن بخشی از تحصیلات آنها است و در راستای دستیابی به این مهارت ها باید تلاش وافری داشته باشند./875/ت302/ی

ارسال نظرات